نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. شهريور 1400 - 20:52   |   کد مطلب: 30054
نماینده مردم ملایر در مجلس:
میز انگور و کشمش راه اندازی شود
حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه خواستار راه اندازی میز انگور و کشمش در کشور شد و افزود: راه اندازی این میز با حضور سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط می تواند باعث ایجاد تحول در حوزه این محصولات شود و در صادرات نیز اثرگذاری بالایی دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات باغداران و تولید کنندگان انگور و کشمش ملایر  حضور مدیران با اشاره به حضور مسئولان باغبانی وزرات جهاد کشاورزی در شهرستان اظهار کرد: حضور مدیران کشوری در فصل برداشت محصول انگور و تولید کشمش پیام خوبی داشته و نشان از عدم فاصله بین مردم و مسئولان است.

وی مشکلات بخش تولید انگور و کشمش ملایر را در پنج بخش عنوان و تصریح کرد: رسیدگی به طرح فراز یکی از دغدغه های مهم در راستای اجرای این طرح در شهرستان است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح فراز نیازمند فرهنگ‌سازی ویژه ای است، تصریح کرد: باغداران ملایری  هنوز قدری از اجرای طرح ترس دارند و این امر نیازمند  توجه ویژه به بحث تبلیغ و فرهنگ‌سازی  است و هر چند دانشگاه نیز اقداماتی دانشگاه انجام داده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح فراز باعث بهره‌وری بالای محصول کشمش می شود، تاکید کرد: اصلاح شیوه تبدیل انگور به کشمش از دیگر دغدغه های شهرستان است که باید توجه ویژه ای به این امر شود.

وی افزود:  تولید کشمش در ملایر به روش کاملا سنتی انجام می‌شود و همچنان برای تولید آن روی خاک پهن شده و سپس در گونی بسته بندی می شود که به محصول نهایی آسیب می رساند.
 
حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: باید شیوه های خشک کردن  با استفاده از امکانات روز برای باغداران تصریح شود تا بتوان محصول نهایی با کیفیت بالا تولید کرد.

وی با بیان اینکه قیمت کشمش از دغدغه های اصلی  باغداران در ملایر است، تصریح کرد:  ۷۰ کارخانه کشمش در ملایر فعال هستند و  ۴۵ درصد صادرات استان مربوط به ملایر است.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای قیمت گذاری کشمش هر سال  برنامه ها و  مدل های مختلفی اجرا شده است که نیاز است یک طرح جامع برای پایان به دغدغه باغداران انجام شود.

وی گفت: خرید حمایتی بهترین مدل برای وضعیت قیمت گذاری در کشمش است و اجرای  این طرح اجرا  می تواند در بحث تنظیم بازار نیز اثر گذار باشد.

حجت‌الاسلام آزادی خواه خواستار راه اندازی میز انگور و کشمش در کشور شد و افزود: راه اندازی  این میز با حضور  سازمان ها و وزارتخانه های  مرتبط می تواند باعث ایجاد تحول در حوزه این محصولات  شود و در صادرات نیز اثرگذاری بالایی دارد.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار