نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. شهريور 1400 - 23:40   |   کد مطلب: 30047
رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۳۵ تا ۴۰ درصد متوفیان سوانح جاده ای این استان راکب موتورسیکلت هستند و همدان در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همدان از استان های پرتلفات و مرگ و میر ناشی از حوادث موتورسیکلت است به گونه ای که سالانه ۷۰ تا ۹۰ نفر از متوفیان سوانح جاده ای این استان را موتورسواران تشکیل می دهند.

وی رعایت نکردن حق تقدم هنگام دور زدن و ورود از فرعی به اصلی، تک چرخ و لایی کشیدن، حرکت خلاف جهت خودروها، تردد با موتورسیکلت های فاقد سیستم روشنایی هنگام تاریکی هوا، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد با سرعت غیرمجاز عمده علت بالا بودن آمار مرگ و میر موتورسواران در استان همدان است.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: شب گذشته نیز یک موتورسوار در جاده کبودراهنگ - اکنلو با خودرو سواری برخورد کرد که راکب موتورسیکلت جان باخت و علت بروز این سانحه در دست بررسی است.

سرهنگ عزیزی افزود: سال گذشته ۱۲۳ نفر در ۱۰۱ فقره سانحه رانندگی استان همدان جان خود را از دست دادند که این آمار در پنج ماهه امسال  به۱۳۱ فوتی در ۱۱۹ فقره سانحه جاده ای رسیده است یعنی شمار متوفیان هفت درصد افزایش یافته است.

وی گفت: آمار سوانح جرحی و خسارتی در استان همدان کاهشی بوده یعنی از مجروح شدن یک هزار و ۳۳۱ نفر در ۸۰۸ سانحه جاده ای در پنج ماهه سال گذشته به مجروح شدن یک هزار و ۸۸ نفر در ۷۹۲ فقره سانحه در سال جاری رسیده ایم.

رییس پلیس راه استان همدان خاطر نشان کرد: مجموع سوانح خسارتی با ۱۱ درصد کاهش به ۷۰۹ فقره از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد رسیده است.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: شهرستان نهاوند با ۲.۴ برابر افزایش متوفیان سوانح جاده ای رکوددار استان بوده و میزان جانباختگان سوانح جاده ای این شهرستان از هفت نفر در پنج ماهه سال گذشته به ۲۴ نفر در سالجاری افزایش داشته است همچنین کبودراهنگ با ۸۶ درصد افزایش و  شهرستانهای همدان و فامنین با ۳۶ درصد افزایش در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: آمار متوفیان سوانح جاده ای در شهرستان‌های رزن و درگزین ۴۷ درصد، اسدآباد و بهار ۳۷ درصد و ملایر و تویسرکان ۱۷ درصد نسبت به پنج ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار