نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1400 - 23:01   |   کد مطلب: 30015
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: تاکنون ۱۳۶ هزار دُز واکسن در شهرستان ‏ملایر تزریق شده است، از این تعداد ۸۸ هزار نفر دُز اول و ۴۸ هزار نفر دُز دوم را دریافت ‏کرده‌اند.‏

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین فارسی در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه آمادگی لازم را برای ایجاد مراکز جدید واکسیناسیون داریم، افزود: محدودیت سنی واکسیناسیون در روستاها برداشته شده و افراد ۱۸ سال به بالا می‌توانند برای زدن واکسن اقدام کنند و ملاک ما در واکسیناسیون فقط وزارت بهداشت و درمان است.

وی با تأکید بر اینکه بی‌توجهی اصناف مستقر در بازار ملایر به پروتکل‌های بهداشتی منجر به تعطیلی بازار می شود، از ممنوعیت فعالیت هفت شغل طبق مصوبات ستاد ملی کرونا خبر داد.

فارسی با بیان اینکه همه اصناف، کسبه و بازاریان موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، در غیراین صورت واحدهای متخلف پلمب می شوند، گفت: با تداوم و تشدید بازرسی‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همراهی مردم و اصناف با ستاد کرونا، استقبال مردم از واکسیناسیون و رعایت مصوبات ستاد کرونا باید از وضعیت قرمز به سرعت خارج شویم.

معاون فرماندار ملایر ادامه داد: بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، هفت شغل ممنوعیت فعالیت دارند و فعالیت مابقی مشاغل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

این مقام مسئول اظهارکرد: تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، استخرهای سرپوشیده، تالارهای سینما و تئاتر به طور کل تعطیل و فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها در فضای سربسته ممنوع و فقط مجاز به بیرون‌بر هستند.

فارسی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی بازار و پارساژهای سربسته، طبق تصمیم فرماندار ویژه ملایر و شورای تامین، مقرر شد بازار ملایر و پاساژها و مراکز خرید در سطح شهر فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر این صورت واحدهای صنفی متخلف پلمب و بازار تعطیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تداوم فعالیت اکیپ‌های بازرسی، تیم‌های سه نفره متشکل از شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف در راستای نظارت، بازرسی و پلمب اماکن عمومی و اصناف و بازاریان تشکیل می‌شود.

معاون فرماندار ملایر یادآور شد: فقط در موارد درمانی، فوت اقوام درجه یک، ماموریت اداری و احضاریه دادگاه و کار علمی، پژوهشی و بنگاه‌های اقتصادی مجاز به صدور برگ تردد هستیم./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار