نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1400 - 18:52   |   کد مطلب: 30009
ائمه جمعه شهرستان ملایر در دیدار با استاندار همدان مهمترین مشکلات و دغدغه های شهرهای مختلف شهرستان را بیان کرده و درخواست پیگیری های رفع این مشکلات را داشتند.

به گزارش ملایری‌ها؛ شامگاه دوشنبه دیدار استاندار همدان با ائمه جمعه، طلاب، روحانیون و اساتید حوزه شهرستان ملایر برگزار شد و در این دیدار ائمه جمعه هر شهر مهم‌ترین مشکلات مناطق مختلف ملایر را بیان کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر با اشاره به اتحاد و همدلی مسئولین شهرستان اظهار کرد: علی‌رغم اختلاف‌نظرها و سلایق خوبی در میان مسئولین شهرستان ملایر وجود دارد.

وی بابیان اینکه باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای شود، تأکید کرد: بحث فرهنگ و مسائل پیش روی آن مهم‌ترین دغدغه در شهرستان است که همکاری همه مسئولین را می‌طلبد.

امام‌جمعه ملایر بیان کرد: برای حل این سائل باید یک فکر اساسی شود و صرفاً این مسائل در شورای فرهنگ عمومی و یا شورای امربه‌معروف حل نمی‌شود و نیازمند قانونمند شدن است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرستان بیان کرد: شهرستان ملایر دارای ظرفیت بالای اقتصادی است و باید در حوزه اشتغال فکر اساسی شود.

حجت‌الاسلام برقراری افزود: ملایر در حوزه انگور و منبت جهانی شده است اما صنایع تکمیلی خلأ بزرگی در این دو محصول است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی بابیان اینکه ملایر ۹ حوزه علمیه در سطح شهرستان فعالیت دارند تصریح کرد: فعالیت این تعداد حوزه در یک شهرستان در کشور بی‌نظیر و وحدت خوبی در بین اساتید و مدیران حوزه‌های شهرستان برقرار است.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به لزوم توجه به بودجه‌های حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مشکلات عمرانی و جاری حوزه‌های علمیه شهرستان نیاز به بررسی است و نیاز است بودجه‌های کافی به آنان تخصیص داده شود.

وی با اشاره به مشکلات روستای ده میانه ملایر بیان کرد: برای رفع این مشکل نیاز است مسئولین استانی ورود پیداکرده و پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به مشکلات مسکن مهر دژ چنار تأکید کرد: افراد زیادی عضو این تعاونی هستند و مشکلات مالی فراوانی برای آنان ایجادشده است که و در استان پیگیری لازم برای جلوگیری از ضایع شدن حق مردم انجام شود.

امام‌جمعه اسلامشهر آق گل: درمانگاه شبانه‌روزی و کارخانه نیازهای اصلی اسلامشهر آق گل

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالملکی امام‌جمعه اسلامشهر در این نشست با اشاره به مهم‌ترین مشکلات اسلامشهر آق گل بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی است.

وی افزود: درمانگاه روزانه در اسلامشهر آق گل راه‌اندازی شده است اما به‌صورت روزانه مشغول فعالیت است و پیگیری‌هایی برای شبانه‌روزی شدن آن انجام‌شده است اما به‌جایی نرسیده است.

امام‌جمعه اسلامشهر آق گل بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این شهر بحث اشتغال جوانان است که می‌طلبد پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی کارخانه و یا کارگاه تولیدی در این بخش انجم شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال از کشیده شدن جوانان به سمت اعتیاد جلوگیری شود.

امام‌جمعه سامن: وضعیت شهر زیرزمین و نیاز خدمات‌دهی در سامن

حجت اسلام والمسلمین طباطبایی امام‌جمعه سامن نیز در این نشست با اشاره به مهم‌ترین مشکلات شهر سامن اظهار کرد: تکمیل وضعیت شهر زیرزمینی خواست اهالی این شهر است.

وی افزود: اقداماتی در راستای شهر زیرزمینی انجام‌شده است که کافی نبوده و می‌طلبد برای راه‌اندازی شهر زیرزمینی اقدامات لازم انجام شود.

امام‌جمعه سامن افزود: یکی دیگر از درخواست‌های مردم سامن خدمات‌دهی در شهر سامن ازجمله ایجاد داروخانه است که نیاز به پیگیری مسئولین را دارد.

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب ملایر: حوزه‌های علمیه نیازمند بودجه هستند

حجت اسلام و المسلمین رحیمی مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب ملایر نیز در این نشست با اشاره به مهم‌ترین نیازهای حوزه‌های علمیه ملایر اظهار کرد: بودجه مهم‌ترین دغدغه حوزه‌های علمیه در شهرستان است.

وی افزود: حوزه علمیه ملایر نیمه‌کاره بوده و ازنظر عمرانی نیازمند توجه ویژه‌ای است و دارای مشکلات اقتصادی فراوانی است و نیاز است مسئولین به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب ملایر افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی بدهی‌ها به دستگاه‌های خدمات رسان افزایش‌یافته است که نیاز به همراهی مسئولین در این بخش است.

استاندار: مسائل مطرح‌شده تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود/تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان به حوزه‌های علمیه ملایر

سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز در پاسخ به دغدغه‌های ائمه جمعه شهرستان اظهار کرد: مسائل مطرح‌شده که نیاز به پیگیری دارد حتماً تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

وی افزود: در راستای تکمیل و تجهیز حوزه‌های علمیه یک رقم بودجه از اعتبارات در اختیار آیت‌الله موسوی نماینده ولی‌فقیه در استان قرار داده‌شده است که پس از تخصیص در اختیار شهرستان‌های مختلف تقسیم می‌شود.

استاندار همدان بابیان اینکه از وضعیت حوزه‌های علمیه اطلاع داشته بیان کرد: علی‌رغم تنگناهای مالی و برای هزینه‌های جاری و عمرانی ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار شهرستان قرار داده‌شده تا در بین ۹ حوزه علمیه تقسیم شود.

وی افزود: برای بدهی‌های حوزه‌های علمیه به ارگان‌های دولتی نیز پیگیری‌های لازم انجام‌شده که با تهاتر این بدهی‌ها نیز رفع شود.

در پایان این نشست استاندار همدان از روحانیون و ائمه جمعه شهرستان ملایر با اهدای لوح تقدیر کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار