نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. شهريور 1400 - 10:41   |   کد مطلب: 29989
امام جمعه ملایر گفت: جمهوری اسلامی ایران مذاکرات فرسایشی و بدون نتیجه نمی‌خواهد، ایران به شرطی مذاکرات برجام را شروع می‌کند که نتیجه‌بخش و در راستای رفع تحریم‌ها باشد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" در خطبه‌های نماز جمعه ملایر با تاکید بر اینکه مذاکرات با اروپایی‌ها را برای رفع تحریم‌ها می‌خواهیم، بیان کرد: در مذاکرات برجام باید راهبرد جدید و با نظارت شورای عالی امنیت ملی و نیروهای زبده مشخص شود و نتیجه‌بخش باشد.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: آمریکایی‌ها که اخیرا بحث مذاکرات را مطرح می‌کنند، چون خودشان از برجام خارج شدند، نمی‌توانند ایران را به مذاکره دعوت کنند.

حجت الاسلام برقراری همچنین جنگ در داخل افغانستان را نگران کننده و توطئه دشمن دانست و افزود: ما از مردم افغانستان دفاع می‌کنیم تا یک دولت فراگیر ملی با مشارکت حداکثری مردم تشکیل شود.

وی حضور آمریکا در هر کشوری را عامل تهدید و جنایت و جنگ خواند و گفت: آمریکا که ۲۰ سال در افغانستان لانه کرده بود، هیچ چیزی عاید مردم افغانستان نشد.

امام جمعه ملایر با اشاره شیوع گسترده ویروس کرونا، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و واکسن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و افزود: باید ضمن تبلیغ واکسن داخلی، مردم را به زدن واکسن تشویق کنیم.

حجت الاسلام برقراری ضمن ابراز گلایه از دولت عراق در روند برگزاری مراسم اربعین حسینی تاکید کرد: چه لزومی دارد برای برگزاری بزرگترین شعائر اسلامی که زمینه‌ساز تمدن اسلامی است و با پروتکل‌های بهداشتی همراه است، محدودیت گذاشته شود.

وی ادامه داد: مراسم اربعین حسینی باید با قوت و قدرت برگزار شود، چراکه مراسم اربعین زمینه‌ساز تمدن اسلامی و محو و نابودی رژیم صهیونیستی است.

خطیب جمعه ملایر همچنین با گرامیداشت سالروز آیت الله طالقانی و آیت الله شهید مدنی، گفت: این علمای وارسته هرگز از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی جدا نشدند و در کوران انقلاب از امام امت به خوبی دفاع کردند.

حجت الاسلام برقراری با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: امام سجاد(ع) احیا کننده جریان عاشورا، سنت پیغمبر(ص) و جایگاه امامت بود و به خوبی واقعه عاشورا را نقل کرد.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی اگر بخواهیم جمهوری اسلامی با اصالت، معنویت، امامت و ولایت و با قدرت باقی بماند، باید فرهنگ امام حسین(ع) را تبیین و فرهنگ قرآنی در مقابل فرهنگ‌های انحرافی رونق پیدا کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار