پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

30. مرداد 1400 - 20:10   |   کد مطلب: 29974
محمودرضا ملکی گفت: بعدازظهر شنبه یک پیرمرد 80ساله در سد کلان ملایر غرق شد.

محمودرضا ملکی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار کرد: متأسفانه امروز نیز شاهد غرق شدن فرد دیگری در سد کلان بودیم.
وی افزود: بعد از ظهار شنبه 30 مردادماه یک پیرمرد 80 ساله در سد کلان غرق‌شده که پس از بیرون کشید  جسد وی از آب توسط مردم جنازه تحویل پزشکی قانونی  می‌شود.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر بابیان اینکه  سد کلان ملایر اصلاً جای مناسبی برای شنا کردن نیست تصریح کرد: سد کلان ملایر دارای عوارض نامناسب طبیعی و غیرطبیعی است  که پس از جند قدم از ساحل به سمت مرکز دریاچه عمق آب به‌یک‌باره از یک و دو متر به 10 تا 12 متر می‌رسد.
وی افزود: در قسمت‌های مرکزی دریاچه سد دمای آب بسیار پایین است که باعث ایجاد گرفتگی عضلات شده  که این مسئله حتی برای شناگران حرفه‌ای هم خطرناک است چه برسد به افرادی که به‌صورت آماتور شنا می‌کنند.
ملکی بیان کرد:  بقایای درختان و ساختمان‌های قدیمی در دریاچه سد وجود دارد و  خاک اطراف دریاچه گل‌ولای است که امکان  گیرکردن شناگر زیاد است.
وی بابیان اینکه دریاچه سد کلان محل ناایمن برای شنا کردن است، تأکید کرد: از خانواده خواهش می‌شود اجازه حضور عزیزانشان را در دریاچه سد ندهند تا شاهد چنین مواردی نباشیم.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر با اشاره به تلاش‌های گروه‌های مختلف پس از غرق شدن آقای مسعود افشاری در سد بیان کرد: 13 روز تیم های غواصی از آتش‌نشانی و هلال‌احمر ملایر و تیم‌هایی از مریوان، بروجرد، کرج و ارتش تلاش‌های فراوانی برای یافت جنازه این فرد کردند.
وی افزود: با توجه به نامشخص بودن محل غرق شدن این فرد ساعت‌ها غواصی انجام شد و از روش‌های مختلف جست‌وجو انجام شد که سرانجام پس از 13 روز جنازه این فرد یافت شد.
ملکی با اشاره به مهم‌ترین راهکارهای برای تکرار جنین مشکلی بیان کرد: در مرحله اول باید خود مردم رعایت کرده و از شنا کردن در سد بپرهیزند.
وی افزود: گفته می‌شود آزموده را آزمودن خطا است اما نمی‌دانیم چرا برخی افراد با هشدارهای فراوانی که داده می‌شود بازهم اقدام به شنا در دریاچه سد کلان ملایر می‌کنند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر بیان کرد: در مدت جست‌وجو برای جنازه مرحوم افشاری پارها شاهد شنا کردن افراد در سد بودیم و علی‌رغم هشدارهای نیروهای هلال‌احمر و نیروی انتظامی برخی افراد به این مسئله توجه نکرده و اقدام به سنا و قایقرانی می‌کردند.
وی بابیان اینکه امور آب  نسبت به محصور کردن سد اقدام کند، عنوان کرد:  کمک از افراد  نیروی انتظامی  و اعمال قانون نیز می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای شنا کردن افراد  در سد باشد.
انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار