نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1400 - 22:41   |   کد مطلب: 29914
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۱۵ درصد جمعیت این استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند که تا پایان هفته جاری این آمار از مرز ۲۰ درصد می گذرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ رشید حیدری مقدم روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا خاطر نشان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار دوز واکسن تاکنون در استان همدان تزریق شده است و هم اینک ثبت نام از افراد دارای ۵۵ سال سن به بالا در سامانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هیچگونه نگرانی و کمبودی در زمینه تامین و تزریق واکسن کرونا وجود ندارد اضافه کرد: البته یکی از دغدغه های کنونی پایین بودن استقبال بخشی از روستاییان بالای ۶۰ سال از تزریق این واکسن است که امید می رود با اطلاع رسانی این مشکل نیز رفع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تزریق واکسن در ۵۷۵ خانه بهداشت در حال انجام است و باید از ظرفیت مساجد و پایگاه ها برای تزریق واکسن کرونا در محله ها بهره برد.

حیدری مقدم توضیح داد: هم اینک نیازمند راه اندازی مراکز ثبت نام در مساجد و پایگاه ها به منظور تسهیل نامنویسی مردم هستیم همچنین می توان تیم های ثابتی را در اماکن پرتردد برای نامنویسی متقاضیان برای تزریق واکسن با استفاده از تلفن همراه مستقر کرد.

وی از راه اندازی تیم های سیار خودرویی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت برای فراخوان عمومی تزریق واکسن خبر داد و اظهار داشت: پس از تزریق واکسن، افراد همچنان از ابتلا به کرونا مصون نیستند بنابراین باید همچنان پروتکل های بهداشتی ابلاغی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تزریق واکسن کرونا برای گروه های شغلی نظیر اساتید، فرهنگیان، بانک ها، زندانیان و خبرنگاران در دستور کار است و افراد فعال در باجه بانک ها در اولویت بوده و مابقی گروه های یاد شده بر اساس سن اقدام به تزریق واکسن می کنند.

حیدری مقدم بیان کرد: برای برگزاری مراسم و آیین های مذهبی محرم می توان مدارس مشخصی را پیش بینی و آدرس آن را برای سرکشی و بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در اختیار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قرار داد همچنین تیم نظارتی متشکل از روسای هیات ها مذهبی تشکیل و اسامی این افراد را برای هماهنگی به علوم پزشکی ارائه کرد.

وی یکی از فعالیت های شاخص دولت تدبیر و امید را اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور دانست و اضافه کرد: چنانچه این طرح در این دولت اجرایی نمی شد هم اینک شمار متوفیان کرونایی پنج تا ۶ برابر رقم کنونی بود.

وی بیان کرد: هم اینک ۸۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان همدان بستری هستند و شاخص سرایت پذیری با کاهشی محسوس نسبت به هفته گذشته به ۱.۱۱ رسیده است همچنین علت طغیان کرونا در یک هفته گذشته ۲۹ درصد حضور در تجمع ها، ۶۹ درصد تماس های درون خانگی و مابقی سایر موارد بوده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار