نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1400 - 22:36   |   کد مطلب: 29911
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کووید ۱۹در این استان سه برابر و فوتی ها ۲ برابر نسبت به یکماه گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهرداد نادری فر روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: مهمترین مولفه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرهیز از حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است اما در بیشتر مواقع شاهد بی توجهی به این توصیه ها هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم نیازمند همراهی عزاداران حسینی و مسئولان هیات های مذهبی درباره آیین های مذهبی این ماه هستیم که در این راستا وزارت کشور در نامه ای خواستار اجرای دستورالعمل های ابلاغی سال گذشته در زمینه برگزاری مراسم ها در شرایط کرونایی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مسوول اجرای این شیوه نامه است افزود: با توجه به ضرورت حفظ بهداشت محیط در محل های برگزاری مراسم سوگواری، باید نسبت به توجیه هیات امنا و متولیان امر و مداحان مبنی بر رعایت اصول بهداشتی و فراهم کردن اقلام بهداشتی اقدام لازم پیش از رسیدن محرم و حین ایام سوگواری صورت گیرد.

نادری فر تاکید کرد: مسوول برگزاری مراسم نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و رعایت نکات مرتبط با پذیرایی متعهد بوده و لازم است به شیوه مناسب اطلاع رسانی و توجیه صورت پذیرد همچنین مراسم فقط در اماکن و فضاهایی دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شود.

وی گفت: در صورت بروز تخلف به هیات‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و مداحان در مرحله اول تذکر کتبی داده و در صورت تکرار تخلف ممنوعیت و قطع ارائه خدمات عمومی، یارانه‌ای و پشتیبانی اعمال می‌شود و در مرحله سوم مجوز به مدت ۶ ماه لغو و متخلف به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان درباره چگونگی توزیع نذورات در ماه محرم نیز اظهار داشت: هر گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع و نذورات تنها در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع می شود همچنین برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات و چای در موکب ها، خیمه ها و چادر ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز اظهار داشت: مدیریت هیات ها در فضای باز بسیار سخت و پر هزینه است با این وجود برای سوق دادن هیات های عزاداری به برگزاری مراسم ها در فضای باز تلاش لازم صورت می گیرد.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری افزود: از ستاد مدیریت کرونا انتظار می رود در برخی موارد تسهیل شود به عنوان نمونه ایستگاه صلواتی دایر اما در آنها نذورات در قالب بسته بندی بهداشتی توزیع شود همانگونه که سال گذشته در این ایستگاه ها ماسک و مواد بهداشتی توزیع شد.

وی اضافه کرد: ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم محرم سبب کاهش فضا سازی از سوی هیات های عزاداری نیز می شود بنابراین انتظار می رود شهرداری ها نسبت به سیاه پوش کردن معابر و محله ها اقدام لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام نظیری بیان کرد: علوم پزشکی لیست مناطق پر خطر از نظر شیوع کرونا را در اختیار سازمان تبلیغات قرار دهد تا در این مناطق برگزاری مراسم در منازل و از طریق فضای مجازی تبلیغ و اجرا شود./ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار