نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. مرداد 1400 - 12:29   |   کد مطلب: 29866
نیکو امجدی گفت: با توجه به واکسیناسیون انجام‌شده مرگ‌ومیر در گروه‌های هدف واکسن کرونا کاهش‌یافته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ نیکو امجدی رئیس مرکز بهداشت ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر  با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در ملایر اظهار کرد: 90درصد کار مرکز بهداشت مسائل  آموزشی و بهداشتی است.

وی با اشاره به قرارگیری در پیک پنجم کرونا تأکید کرد: این پیک  نباید توسط مردم عادی انگاری شود و مردم بیش از پیک‌های گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 امجدی با اشاره به افزایش تعداد نمونه‌های مثبت و بیماران بستری کرونا در تیرماه بیان کرد: در آمار تیرماه به نسبت خرداد تست‌های مثبت 10 درصد  و تعداد بستری‌ها 8 درصد افزایش داشته‌ایم.
وی تأکید کرد: در صورت عادی انگاری این پیک توسط مردم بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند چراکه قدرت سرایت ویروس کرونا با جهش‌های مختلف چندین برابر شده است.
رئیس مرکز بهداشت ملایر گفت: ویروس کرونای هندی یا همان کرونا دلتا پلاس نسبت به کرونای انگلیسی قدرت سرایت چندین برابری دارد و افراد با رنج سنی پایین‌تر را درگیر می‌کند.
وی بابیان اینکه علائم ویروس کرونا دلتا همانند سرماخوردگی است تصریح کرد: با توجه به مشابهت این ویروس با سرماخوردگی بسیاری از مردم آن توجهی به آن نمی‌کنند و درعین‌حال درصد ابتلا کودکان را بالابرده است.
امجدی گفت: با توجه به واکسیناسیون انجام‌شده مرک و میر در گروه‌های هدف واکسن کرونا کاهش‌یافته است اما باید دانست که واکسن ایمنی کامل نمی دهد و از بروز خطرات جدی کرونا جلوگیری می‌کند.
وی بابیان اینکه درصد مرگ‌ومیر در بیمارستان‌ها به دلیل واکسیناسیون پایین آمده است تصریح کرد:  با توجه به اعلام  گروه‌های سنی مختلف برای واکسیناسیون استقبال مردم پایین است.
رئیس مرکز بهداشت ملایر افزود: چندی روز ابتدایی اعلام گروه‌های سنی افراد زیادی برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند اما مراجعه مردم کاهش می‌یابد.
وی بیان کرد: در شهرستان ملایر جمعیت گروه هدف افراد بالای 18سال  197 هزار و 848 نفر است که با توجه اعلام وزارت کشور تزریق واکسن انجام می‌شود.
امجدی با اشاره به آمار تزریق واکسن کرونا در ملایر بیان کرد: در جمعیت بالای  80سال به بالا  76درصد جمعیت هدف واکسن کرونا زده‌اند اما در رده سنی  60تا 70سال درصد استقبال عمومی پایین بوده است و 45درصد افراد واکسیناسیون شده است.
وی بابیان اینکه تاکنون 12درصد جمعیت  هدف در شهرستان واکسیناسیون شده‌اند تصریح کرد: درمجموع تاکنون 34هزار دوز واکسن کرونا در شهرستان تزریق‌شده است که از این میزان 25هزار نفر  دوز نوبت اول را دریافت کرده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت ملایر تأکید کرد: واکسیناسیون کرونا در 5 مرکز در شهرستان انجام می‌شود و پس از اعلام رده سنی افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌نام کنند و پس از دریافت پیامک به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.
وی افزود: درمانگاه سابق فخریه، مرکز باشگاه کارگران واقع در انتهای خیابان نیروی هوایی، مرکز جامع سلامت ولیعصر واقع در بلوار ولیعصر،  مرکز جامع سلامت باباطاهر واقع در خیابان محمدی و مرکز خودرویی خاتم‌الانبیاء واقع در جاده سلامت مراکز واکسیناسیون کرونا در ملایر هستند.
امجدی بیان کرد: با توجه به مشکلات ثبت‌نامم برای برخی گروه‌های سنی افرادی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند با مراجعه به این مراکز واکسیناسیون شوند.
وی تأکید کرد: واکسن به‌اندازه کافی برای گروه هدف  موجود است و کسانی که در دوز اول از هر نوع واکسن تزریق کرده‌اند در دوز دوم نیز همان واکسن برایشان تزریق می‌شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار