نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. تير 1400 - 22:57   |   کد مطلب: 29837
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی این شهرستان، گفت: با توجه به تعطیلی مشاغل گروه‌های مختلف در شهرهای با وضعیت قرمز، اصناف، کسبه و بازاریان این شهرستان در صورت اجرای کامل پروتکل های پروتکل های بهداشتی در چند روز آینده، اجازه فعالیت خواهند شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ «قدرت الله ولدی» روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان ملایر اظهار داشت: به جای تعطیلی اصناف در گروه‌های مختلف مطابق با شرایط قرمز، مهلت یک هفته‌ای به این مشاغل داده شد تا به واسطه رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان و میزان بستری بیماران، به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر اینصورت از اوایل هفته آینده محدودیت‌های کرونایی مطابق با مصوبات ستاد ملی در مناطق با وضعیت قرمز، اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: نظارت و کنترل فعالیت و عملکرد اصناف، کسبه و بازاریان، رستوران‌ها، تالارها، اماکن ورزشی، مساجد و حسینیه‌ها و سایر واحدهای صنفی در هفته جاری به اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، اداره صنعت و معدن و ارگان‌های ذیربط واگذار شده است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: براساس گزارش عملکرد واحدهای صنفی و مشاغل مرتبط، تصمیم‌ مناسب برای ادامه فعالیت و یا تعطیلی اصناف اتخاذ می‌شود که در صورت تخلف و روند صعودی همه گیری ویروس کرونا در این شهرستان، مصوبات ستاد مبنی بر تعطیلی مشاغل برای شهرهای قرمز اعمال خواهد شد.

ولدی، عامل اصلی موج جدید همه گیری ویروس کرونا در این شهرستان را ورود خودروهای با پلاک غیربومی به ویژه از جنوب کشور، دورهمی‌های خانوادگی، تجمع‌ و برگزاری مجالس عروسی و عزا دانست و گفت: برهمین اساس تمامی مبادی ورودی و خروجی شهرستان ملایر مسدود و در کنترل پلیس قرار گرفته است.

فرماندار ویژه ملایر گفت که برگزاری آیین نماز جمعه، جشن های مرتبط با اعیاد قربان و غدیر نیز تنها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و براساس ستاد ملی کرونا امکان برگزاری دارند.

ولدی تاکید کرد: شهرداری‌ها موظف به ضدعفونی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و نظارت جدی بر عملکرد رانندگان تاکسی‌ در راستای رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک هستند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در شهرستان ملایر گفت: مشکل کمبود واکسن و انجام واکسیناسیون در ملایر نداریم و روزانه برای ۲ هزار نفر در این شهرستان تزریق واکسن انجام می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: اجرای محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد همچنان ادامه دارد و و جریمه یک میلیون تومانی برای تردد خودروهای با پلاک غیربومی در شهرستان اعمال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر نیز دراین جلسه تاکید کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و روند افزایشی ابتلا، با هر اقدامی که موجب به خطر افتادن سلامت مردم شود، برخورد جدی می شود.

فعالیت اصناف ملایر در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی متوقف می‌شود

«مسلم سلگی» استفاده رانندگان از ماسک را الزامی دانست و افزود: طبق مجوزهای صادر شده، چنانچه رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نکنند و موازین بهداشتی را رعایت نکنند، به پارکینگ منتقل خواهند شد.

فرمانده انتظامی ملایر نیز گفت: مجوزهای ترددی که قبلا برای خودروها صادر شده، باطل است و مهلت استفاده از این برگ ترددها حداکثر تا یک هفته است و بخشودگی جرائم نداریم.

سرهنگ «محمدباقر سلگی» با بیان اینکه خودروهای با پلاک‌های مخدوش جریمه و متوقف خواهند شد، افزود: فعالیت مراکز تعویض پلاک و آزمون‌های راهنمایی و رانندگی فقط با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز است.

۱۲ درصد جمعیت شهرستان ملایر واکسینه شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز به اجرای مطلوب واکسیناسیون در این شهرستان اشاره و بیان کرد: روز گذشته /شنبه/ یک‌هزار و ۳۴۵ نفر در این شهرستان واکسینه شدند و ملایر این آمادگی را دارد که روزانه واکسیناسیون برای ۲ هزار نفر را انجام دهد.

«محسن ترکاشوند» با بیان اینکه ۷۵ درصد از گروه هدف بالای ۷۰ سال در این شهرستان واکسینه شدند، ادامه داد: تاکنون ۳۰ هزار نفر در این شهرستان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و حدود ۱۲ درصد از جمعیت شهرستان ملایر واکسینه شده‌اند.

وی واکسینه کردن نیمی از جمعیت این شهرستان تا مهرماه امسال را اولویت مهم برشمرد و اظهار داشت: هم اکنون ۱۴۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان امام حسین(ع) و مهر و ۱۰ کودک در بیمارستان مهر ملایر بستری هستند و آمار مرگ و میر با اجرای طرح واکسیناسیون کاهش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم‌های جشن در اعیاد پیش‌رو، مراسم‌های عزاداری محرم، دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی، تجمع‌ها، عروسی‌های خانگی، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها و فست فودها و مراکز اقامتی به عنوان عوامل مهم در شیوع ویروس کرونا، خواستار اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار