نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. تير 1400 - 22:48   |   کد مطلب: 29832
رییس جمهوری با اشاره به تصویب اعتبار برای کمک به حل بحران آبی ناشی از خشکسالی استان خوزستان از سوی دولت، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد اعتبار اختصاص یافته به استان فورا و به صورت صد درصد مبلغ مصوب تخصیص داده شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ پایگاه اطلاع رسانی دولت: رییس جمهوری با اشاره به تصویب اعتبار برای کمک به حل بحران آبی ناشی از خشکسالی استان خوزستان از سوی دولت، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد اعتبار اختصاص یافته به استان فورا و به صورت صد درصد مبلغ مصوب تخصیص داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی در کشور و با ابراز تأسف از شرایط پیش آمده برای مردم صبور و مقاوم خوزستان به خاطر مشکلات آبی، خشکسالی و تشدید گرما را موجب بحران کم آبی در برخی از نقاط کشور به ویژه استان خوزستان دانست.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید در طی ۸ سال گذشته برای حل مشکل آب خوزستان با بهسازی و نوسازی زیرساخت های تأمین و توزیع آب آشامیدنی استان و همچنین اجرای پروژه های بزرگ در حوزه آب و برق استان از صبر و تحمل مردم عزیز خوزستان، اهتمام جدی مدیران استانی، وزرای ذیربط و همکاری سایر قوای کشور و ستاد مدیریت بحران برای حل مشکلات مردم غیور استان قدردانی کرد.

منبع اصلی تامین آب استان خوزستان با جمعیتی در حدود ۵ میلیون نفر، دو رودخانه کرخه و دز است که درحال حاضر به‌ دلیل خشکسالی، این رودها با کاهش شدید آورد مواجه شده اند. براساس گزارش ها، با شروع گرما تعداد روستاهای کم آب افزایش و با کاهش حجم آب رودخانه کارون، مردم استان بویژه روستاها با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه هستند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار