نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. تير 1400 - 8:28   |   کد مطلب: 29813
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد چهاردولی گفت: در این دوره از شورای اسلامی شهر ملایر باید با کاهش عوارض سنگین و ایجاد درآمد و اقتصاد پایدار دستمان را از جیب مردم خارج کنیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ کمتر از یک ماه دیگر به آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا باقی‌مانده است.

شهر ملایر دارای هفت عضو شورا است که با برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه اعضای منتخب مشخص شدند و با تائید انتخابات شهرستان منتظر حضور در صحن شورای اسلامی شهرستان هستند.

انتخاب شهردار و رسیدگی به معضلات شهر را می‌توان از مهم‌ترین اولویت‌های شورا دانست و که دراین‌بین اصلی‌ترین مسئله شناخت مشکلات شهر و اولویت‌بندی آن توسط اعضای شورا است.

منتخبین شورای شهر ملایر با هم‌افزایی و هم‌فکری می‌توانند در این دوره از شورای اسلامی نقشی مؤثر در پیشرفت شهر داشته باشند و رسانه ملایری ها برای بررسی مهم‌ترین اولویت‌های شهر ملایر و نظر اعضا درباره انتخاب شهردار با آن‌ها گفت‌وگو داشته است و نظرات آن‌ها را در این دو مسئله جویا شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد چهاردولی سومین نفر از اعضای منتخب شورای شهر ملایر است که در گفت‌وگو با رسانه ما نظرات خود را درباره مسئله مهم انتخاب شهردار و اولویت‌های شهر ملایر بیان می‌کند.

وی مهم‌ترین اولویت شهر ملایر را بحث اقتصاد پایدار دانست و اظهار کرد: عوارض شهرداری در بخش‌های مختلف بسیار سنگین و بالا است که باعث اذیت مردم می‌شود.
عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر تأکید کرد: در این دوره از شورای اسلامی شهر ملایر باید با کاهش عوارض سنگین و ایجاد درآمد و اقتصاد پایدار دستمان را از جیب مردم خارج کنیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین اثرات اقتصاد پایدار عنوان کرد: با توجه به مسئله اقتصاد پایدار علاوه بر کمک به مرد برای پرداخت عوارض باعث ایجاد اشتغال در شهر هم می‌شود.

حجت‌الاسلام چهاردولی بیان کرد: در این دوره از شورای شهر باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاران مختلف برای شهر باشیم تا بتوانند به کسب درآمد پایدار کمک کنند.

وی استفاده از ظرفیتت وزارتخانه‌های مختلف را یکی دیگر از راه‌های درآمد پایدار عنوان کرد و گفت: هر چه شورای شهر و شهرداری به مسئله درآمد پایدار توجه کنند شهر بیشتر پیشرفت می‌کند.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر بیان کرد: توجه به حاشیه شهر و مناطق کمتر توسعه‌یافته دیگر اولویت شهر ملایر است.

وی توجه به پروژه‌های نیمه‌کاره را اولویت دیگر شهر ملایر دانست و افزود: در این دوره از شورا با توجه به این مناطق باید انقلابی در مناطق حاشیه‌نشین ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام چهاردولی با اشاره به مسئله انتخاب شهردار تأکید کرد: پروسه انتخاب شهردار بسیار سنگین است و شورا باید تمام تلاش خود را انجام داده که بهترین فرد را برای شهرداری انتخاب کند.

وی افزود: ملایر دارای دو برند جهانی است که در بسیاری از موارد این برندها فقط در حد اسم است و در زیرساخت‌ها کاری برای آن نشده است.

عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر ملایر کارآمدی و ظرفیت بالای رایزنی را از دیگر ویژگی‌های شهردار عنوان کرد و گفت: تخصص، تعهد، دور بودن از جناح‌های سیاسی و دغدغه مند و دلسوز مردم بودن از دیگر مسائلی است که در انتخاب شهردار باید به آن توجه شود.

وی تأکید کرد: در این دوره از شورا باید توجه ویژه‌ای به مشکلات مردم داشت و شفافیت را در رأس کار قرار دارد و رسانه‌ها می‌توانند نقشی مؤثر در این را ه داشته باشند.

به گزارش ملایری‌ها؛  پس از مظاهر روزبهانی که اولویت شهر ملایر را درامد پایدار عنوان کرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد چهاردولی نیز اقتصاد پایدار را اولویت اصلی شهر عنوان کرد.

بدون شک توجه به مسئله درآمد پایدار با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور و به‌تبع آن شهرستان می‌تواند پیشرفت شهر را به همراه داشته باشد به‌شرط آنکه شورا متحد و یکدست این امر را پیگیری کند.

نکته دیگر که حجت‌الاسلام چهاردولی به آن اشاره‌کرده است توجه به مناطق حاشیه شهر است که کمتر از امکانات شهری برخوردار هستند.

مسئله حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات اساسی در بسیاری از شهرهای کشور است و بدون شک نقش شورا و شهرداری در توجه به این مناطق تعیین‌کننده است.

در مسئله انتخاب شهردار نیز باید به امر به دور بودن از جناح و باندبازی باید توجه ویژه‌ای شود و شهردار نباید سفارشی انتخاب شود چراکه شهرداری جای سیاسی‌کاری نیست.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار