نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. فروردين 1400 - 8:10   |   کد مطلب: 29498
هادی بیگی نژاد گفت:با مذاکرات هسته ای نمی شود تحریم های غیرهسته‌ای را برداشت و بایدن با زبان نرم می خواهد ایران را انزوای سیاسی بیندازد و در حققت آمریکایی در مذاکرات به دنبال این هستند که ایران را به گوشه رینگ بیندازند.

به گزارش ملایری‌ها؛ هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به مهمترین مشکلات تولید در کشور اظهار کرد: تولید در کشور خوب است اما نظم ندارد.

وی با بیان اینکه بانک ها از معضلات اصلی کشور در مسئله تولید است تصریح کرد: عدم توجه صادرات صحیح از دیگر مسایل و معضلات تولید است.

وی در پاسخ به سوال وضعیت جداسازی وزارت بازرگانی از وزارت صمت تصریح کرد: این مسئله لایحه ای از طرف دولت بود که در مجلس گذشته مطرح شد و در این مجلس اصلا مطرح نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه ای که با کارشناسان ای وزارتخانه عنوان شد که جدایی این دو وزارتخانه به صللاح نیست.

بیگی نژاد افزود: وزارت صمت تمامی اختیارات مربط به وزارت بازرگانی را بر عهده دارد با جداسازی وزارت بازرگانی اتفاق جدیدی رخ نمیدهد و بدنه ساختاری وزارت صمت راضی به جداسازی نیستند.

وی با اشاره به مفاد قرارداد ۲۵ ساله با چین تصریح کرد: مسئله قرارداد با چین فقط یک تفاهم نامه است به واسطه اینکه بار حقوقی هم نداشته باشد به صورت کلی بیان شده است.

بیگی نژاد افزود: ایران و چین یک پیمان دوجانبه بسته اند و برای جزییات هنوز صحبتی نشده است و می توان گفت این قرارداد یک تفاهم و پیمان دوستی است و چین درخواست کرده که در جزییات به صورت سری باشد و ایران هم پذیرفته است.

وی با اشاره به وضعیت ارز و سخنان رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی درباره پایین آمدن نرخ ارز تصریح کرد: در بحث ارز اراده ای برای پایین آوردن آن وجود ندارد هر چند بر روی این مسئله وقت زیادی گذاشته شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنان رییس بانک مرکزی و رییس جمهور درباره در حد شعار است: چشم اندازی برای کاهش دلار دیده نمی شود مگر ساختار تغییر داده و برای ارزش پول ملی باید مسیرها عوض شود و پیشنهاد تهاتر نفت با کالا از مهمترین موارد است.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده درباره مذاکرات جدید با آمریکا و برداشتن تحریم ها تصریح کرد: از حیث حقوقی تحریم ها برداشته نمی شود و برداشتن تحریم ها دروغ محض است چرا که بایدن اختیار و قدرت برداشتن تحریم ها را ندارد.

بیگی نژاد تصریح کرد: با مذاکرات هسته ای نمی شود تحریم های غیرهسته‌ای را برداشت و بایدن با زبان نرم می خواهد ایران را انزوای سیاسی بیندازد و در حققت آمریکایی در مذاکرات به دنبال این هستند که ایران را به گوشه رینگ بیندازند.

وی تاکید کرد: همانگونه که رهبری تاکید کردند برای مذاکره با آمریکا ابتدا باید تمامی تحریم ها برداشته شود و پس از راستی آزمایی ما حاضر به مذاکره هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه های مختلف کشور را اذیت می کند تصریح کرد: در کشور بزرگترین مسئله و مشکل این است که هیچ کس مسئولیت خود را نمی پذیرد و زیر بار مسئولیت‌ خود نمی رود.

وی با اشاره به اینکه حل مسئله و به نتیجه رساندن آن در کشور کار سختی است تصریح کرد: بزرگترین مشکل در کشور حل مسئله توسط مسئولین است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه دولت و مجلس تصریح کرد: جایگاه مجلس یک جایگاه التماسی نظاره گر است و راننده کس دیگری است.

وی با بیان اینکه مردم از نماینده قانونگذاری نمی خواهند بلکه کار اجرایی می خواهند عنوان کرد: همین امر باعث شده است که ماهیت مجلس شورا ی اسلامی نسبت به دولت ضعیف باشد.

بیگی نژاد افزود: اگر مجلس به سمت قانونگذاری برود دولت تابع آن می شود و اما اگر شیوه کار مجلس شورای اسلامی گرفتن امکانات از وزارتخانه ها باشد تابع دولت است.

وی با اشاره به برخی حواشی درباره اختلاف دو نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلا اختلافی بین دو نماینده وجود ندارد هر چند در یک خانواده ممکن است اختلاف نظر و اختلاف سلیقه وجود داشته باشد در کل اختلافی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار