نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. فروردين 1400 - 10:06   |   کد مطلب: 29474
رییس مجمع خیران سلامت ملایر گفت: سال گذشته خیران و نیکوکاران این شهرستان بیش از ۱۸ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال به بخش سلامت و نیازمندان سخت درمان کمک کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ «عباس آذرهمایون»  اظهار داشت: ۶ میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال از این مبلغ توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان و خیران این شهرستان برای ساخت و ساز مراکز بهداشتی و درمانی کمک شده است.

وی افزود: سه میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال از این مبلغ نیز واریزی خیران برای خرید تجهیزات پزشکی، بیش از ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال واریزی خیران برای کمک به بیماران سخت درمان نیازمند و صرف امور خیریه و ۵۶۴ میلیون ریال واریزی خیران برای تهیه کپسول اکسیژن است.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر با بیان اینکه خیران برای پیشگیری و محافظت از ویروس کرونا ۵۰۰ میلیون ریال کمک کردند ادامه داد: خیران و نیکوکاران ملایری برای تهیه سبد کالا به نیازمندان یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال و برای ذبح گوسفند یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال کمک کردند.

آذرهمایون همچنین واریزی خیران برای افتتاح وام قرض‌الحسنه کمک به بیماران نیازمند از این مبلغ را ۹۶۰ میلیون ریال، مشارکت‌های مردمی مربوط به صندوق صدقات را حدود ۱۲۳ میلیون ریال و مشارکت‌های مربوط به قلک‌ها را حدود ۸۹ میلیون ریال عنوان کرد.

وی درباره فعالیت‌ها و اقدامات مددکاری این مجمع در سال گذشته نیز اظهار داشت: در مدت یاد شده یک‌هزار و ۵۰۰ نفر برای راهنمایی و مشاوره به دفتر مجمع خیران سلامت ملایر مراجعه کردند.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر افزود: در این مدت ۹۰ پرونده برای کمک هزینه شیمی درمانی بیماران نیازمند با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل و ۲۳۳ میلیون ریال کمک‌های موردی برای تهیه دارو به بیماران نیازمند پرداخت شد.

آذرهمایون تهیه ۶۰۰ بسته غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، توزیع ۱۷ بسته سبد کالا بین بیماران پروانه‌ای با همکاری اداره مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، معرفی ۲۳۳ بیمار نیازمند به مراکز درمانی، پزشک و آزمایشگاه و در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشکی برای ۳۰۰ بیمار نیازمند را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

وی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به بیماران نیازمند و کادر درمان و پزشکی، با کمک خیران ۲۸ هزار عدد ماسک جراحی، سه لایه و معمولی، یک‌هزار و ۷۷۶ دست لباس سرهمی، ۱۵ گالن ۲۰ لیتری مایع ضدعفونی کننده، ۵۶ هزار و ۶۰۰ عدد دستکش لاتکس و معمولی، ۳۲۲ عدد ژل ضدعفونی کننده دست و مشارکت نقدی ۵۵۰ میلیون ریال تهیه و توزیع شد.

رییس مجمع خیران سلامت ملایر ادامه داد: در مدت یاد شده با کمک خیران عملیات اجرایی فیزیوتراپی بیمارستان امام حسین(ع) آغاز و بازسازی بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و بخش فیزیوتراپی خیرساز این بیمارستان تکمیل و ساختمان استقرار دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان امام حسین(ع) با مبلغ ۷۰ میلیون ریال و همچنین اتاق مادران بیمارستان مهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آذرهمایون بیان کرد: علاوه بر این مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برای تکمیل طرح آندوسکوپی بیمارستان امام حسین(ع) و ۴۰۰ میلیون ریال برای طرح آی.سی.یو بیمارستان مهر ملایر توسط خیران کمک شد.

وی همچنین به دیگر کمک‌های خیران در حوزه تجهیزات پزشکی، فعالیت‌های فرهنگی مجمع، بازدیدها و نشست‌های مختلف و فعالیت‌های کمیته پرستاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ پایگاه سلامت شهری حاج محمود ساریخانی و حاج محمدعلی رحیمی و تجهیزات پزشکی و اداری بخش‌های مختلف توسط خیران افتتاح شد.

 در حال حاضر بیش از ۵۰۰ خیر و نیکوکار با مجمع خیران سلامت ملایر همکاری می‌کنند و حدود ۳۰۰ بیمار سرطانی زیر پوشش این مجمع هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار