نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. اسفند 1399 - 8:13   |   کد مطلب: 29398
سیدمهدی میر باقری گفت:در راستای داربستی کردن باغ‌های انگور ملایر با تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات طرح فراز در سطح ۲۱۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ «سیدمهدی میرباقری» در گفت‎ وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: حدود ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملایر زیر کشت انگور است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تُن انگور از باغات انگور این شهرستان  برداشت می‌شود.

 

 مدیر جهاد کشاورزی ملایر  افزود: دو سال پیش نام شهرستان ملایر با عنوان شهر جهانی انگور در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به عنوان یکی از میراث‌های مهم کشاورزی جهان به ثبت رسید.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه یکی از برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان ملایر اجرای طرح فراز (داربستی کردن » باغات انگور ملایر است تصریح کرد:  افزایش عملکرد در واحد سطح را از مهمترین عوامل اجرای طرح فَراز در باغ‌های انگور ملایر  است.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح فَراز یکی از اولویت‌های سند راهبردی توسعه این شهرستان است که  بر اساس این سند، در سه سال از ۹۸ تا ۱۴۰۰ باید سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار از باغ‌های انگور ملایر به طرح فَراز اجرا شود گفت:  سال گذشته ۷۵ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان داربستی و از ابتدای امسال تاکنون در سطح ۲۰ هکتار از اراضی تاکستان‌های این شهرستان طرح فَراز اجرا شده است.

 

میرباقری  گفت: در راستای داربستی کردن باغ‌های انگور ملایر، امسال برای ۱۳۱ نفر از متقاضیان اجرای طرح فَراز پرونده تشکیل شده است که با تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات، این طرح در سطح ۲۱۰ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای سرشاخه‌کاری انگور نیز یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی ملایر در راستای کیفیت بخشی به محصول انگور این شهرستان بوده که  برای انگور و ارقامی که کیفیت تازه‌خوری دارند، در دست اجرا است

دیدگاه شما

آخرین اخبار