نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. بهمن 1399 - 8:02   |   کد مطلب: 29376
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در مرحله نخست آغاز تزریق واکسن کرونا، ۶۰ نفر از کادر درمان این شهرستان واکسن «اسپوتنیک‌وی» را دریافت کردند که پس از گذشت چهار روز، حال عمومی آنها خوب و هیچ عارضه جانبی نیز در این افراد مشاهده نشده است.

به ملایری‌ها، «محسن ترکاشوند» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکس کووید-۱۹ در مرحله نخست طرح واکسیناسیون برای ۶۰ نفر از کادر درمان بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی شهرستان تزریق شد.

وی افزود: طرح واکسیناسیون کرونا از ۲۳ بهمن در شهرستان ملایر آغاز شده و کادر درمانی و  پرسنل مراکز بهداشتی درگیر با کرونا به عنوان اولویت اول این واکسن را دریافت میکنند و در مراحل بعدی به افراد پرخطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز تزریق خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با تاکید بر اینکه واکسیناسیون بر اساس اولویت‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، گفت: واکسن اسپوتنیک ‌وی در ۲ مرحله تزریق می شود که مرحله دوم پس از ۲۱ روز از زمان دوز اول برای ۶۰ نفر از کادر درمانی این شهرستان تزریق می شود.

وی تاکید کرد: به رغم آغاز طرح واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ انتظار داریم مردم به منظور پیشگیری از بروز پیک چهارم همه گیری ویروس و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت جدی داشته باشند.

ترکاشوند گفت:  شهرستان ملایر هم اکنون در وضعیت زرد کرونا قرار دارد که البته این شرایط شکننده است و پایداری و همچنین بهبود این شرایط بستگی به نحوه رفتار مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار