نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. بهمن 1399 - 18:24   |   کد مطلب: 29368
انتظار مردم علی‌آباددمق به سررسید؛
افتتاح فاز نخست مجتمع آب‌رسانی شهید سلیمانی ملایر
پس از مدت‌ها انتظار مردم روستای علی‌آباد برای آب آشامیدنی سالم امروز و هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر فاز نخست مجتمع آب‌رسانی شهید سلیمانی افتتاح شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ چندین است که اهالی روستای علی‌آباد دمق  ملایر با توجه به آلوده بودن آب‌لوله‌کشی آنان به آرسنیک با مشکل تأمین آب آشامیدنی سالم  روبه‌رو هستند.

در طی سال‌های اخیر گزارش‌های فراوانی از رسانه‌های مختلف درباره مشکل آب آشامیدنی این روستا منتشر شد و تأمین آب سالم اصلی‌ترین خواسته علی‌آبادی‌ها بود.

پس از وعده‌های فراوان مسئولین امروز رسماً فاز نخست مجتمع آب‌رسانی شهید سلیمانی ملایر بهره‌برداری رسید تا مهم‌ترین دغدغه اهالی این روستا حل شود.

محمدرضا ترکاشوند سرپرست اداره آب و فاضلاب ملایر  اظهار کرد: پس از انجام آزمایش بر روی آب این منطقه در سه سال گذشته مشخص شد حاوی آرسنیک است و قابل شرب نیست.

وی افزود: از همان سال اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شد و با کارشناسی‌های صورت گرفته تصمیم به ساخت یک مجتمع آب‌رسانی در منطقه شد.

سرپرست اداره آب و فاضلاب ملایر با  اشاره به حفر دو حلقه چاه برای این مجتمع آب‌رسانی تصریح کرد: با پیگیری‌های مسئولین با توجه به مشکلات فراوان برای احداث این مجتمع 18 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی افزود: فاز نخست این مجموعه بااعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید  که برای ساخت آن  10 کیلومتر لوله GRP و ۶ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن سایز ۹۰ و ۱۱۰ اجراشده است.

ترکاشوند بیان کرد: با اجرای کامل این پروژه روستاهای علی‌آباد دمق، دهنو، حسین آباد شاملو، کوسج‌خلیل، زیرآبیه و قشلاق دهنو را زیرپوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار