نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. دى 1399 - 8:10   |   کد مطلب: 29299
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از توزیع یک‌هزار بسته معیشتی با عنوان طرح «تبرکات فاطمی» در بین خانواده‌های نیازمند همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ پژمان جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه در مناسبت‌های مختلف اظهار کرد: همه ساله این برنامه‌ها در بقاع متبرک و شاخص شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به محدودیت‌ها و وضعیت کرونا این برنامه‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود گفت: همه ساله در ایام فاطمیه برنامه سوگواره یاس نبوی توسط اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه امسال نیز برنامه‌های سوگواره توسط اوقاف در ایام فاطمیه دوم اجرا می‌شود افزود: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

وی از فضاسازی و سیاهپوش کردن بقاع متبرکه و شاخص شهرستان در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلف عزاداری، مرثیه‌سرایی، مداحی، سخنرانی و... متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در دو کانال فضای مجازی اوقاف شامل کانال امامزاده عبدالله(ع) و کانال تکیه حضرت ابوالفضل(ع) بارگزاری می‌شود.

جعفری با اشاره به راه‌اندازی کاروان سوگواران یاس نبوی به صورت پخش ادعیه و برنامه‌های عزاداری در سطح شهر همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی دیگر نیز متناسب با این ایام در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی در ادامه از توزیع یک‌هزار سبد معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در طرح «سوگواره یاس نبوی» خبر داد و گفت: توزیع این سبدهای معیشتی با عنوان طرح «تبرکات فاطمی» انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه این بسته‌ها از محل نیت واقف خیراندیش مرحوم سیف‌الدوله تامین شده است گفت: برای هر کدام از این بسته‌ها ۳۵۰ هزار تومان هزینه شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار بسته معیشتی از ابتدای کرونا تاکنون بین گروه‌های مختلف شامل بیماران نیازمند، خانواده‌های زیر پوشش نهادهای مختلف حمایتی و... توسط اداره اوقاف توزیع شده است افزود: برای این بسته‌ها بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

جعفری با بیان ابنکه در حوزه درمانی نیز از ابتدای کرونا تا کنون اقدامات زیادی توسط اداره اوقاف انجام شده است گفت: اهدای 120 میلیون تومان تجهیزات جدید اتاق عمل به بیمارستان امام حسین(ع) در هفته گذشته، تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی همچون ماسک، الکل ضد عفونی و پد الکلی و...از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار