نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. دى 1399 - 7:49   |   کد مطلب: 29286
شهردار ملایر گفت: ۱۰ مجسمه باستانی موآیی‌های جزیره ایستر کشور شیلی با هدف تکمیل و جذابیت هرچه بیشتر مجموعه تفریحی و گردشگری «مینی‌وُرلد» ملایر، در این مجموعه ساخته و نصب شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ «حسین بابایی» اظهار داشت: این مجسمه‌ها با ارتفاع میانگین سه متر در مجموعه مینی‌وُرلد ساخته و نصب شد و دارای اسکلت فلزی و رویه بتنی است که از نظر نشان دادن بافت و رنگ خاکستری و سیاه مجسمه‌ها، روی آنها پتینه‌کاری شده است.

وی مجسمه‌های موآیی‌های جزیره ایستر شیلی را مظهر فرهنگی این کشور دانست و افزود: این مجسمه‌ها در یک دوره کوتاهی روی سنگ کنده‌کاری شده است و طبق آخرین تحقیقات باستان‌شناسی، تعداد ۸۸۷ مجسمه سنگی یک‌شکل و یک‌پارچه در این جزیره شناسایی شده است.

شهردار ملایر ادامه داد: برخی از موآیی‌ها دارای کلاه یا تاج‌های قرمز رنگی هستند که دلیل آن مشخص نیست و در نمونه ساخته شده این مجسمه‌ها توسط شهرداری ملایر، یکی از مجسمه‌ها موآیی‌ها با کلاه قرمز رنگ ساخته شده است.

بابایی مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد را یکی از ظرفیت‌های شاخص این شهرستان در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ اثر شاخص جهانی و ملی در این مجموعه نصب شده است گفت: با توجه به اهمیت این طرح مهم گردشگری، تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا پایان امسال بخش عظیمی از این مجموعه تفریحی و توریستی را تکمیل و به اتمام برسانیم.

شهردار ملایر ادامه داد: در حال حاضر آثار شاخصی همچون تخت جمشید، آکروپلیس، برج پیزا، آرامگاه حافظ و خیام و پل وِرسک در این مجموعه نصب شده و سی و سه‌پل، دیوار چین، باغ مشاهیر با نصب سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا با کتیبه‌های ایثار و شهادت، برج قابوس، اهرام ثلاثه مصر، بنای تاریخی کاخ خورشید و برج ایفل در حال تکمیل است.
  رویدادها و مقاصد گردشگری که «کرونا» لغو و تعطیل کرد

بابایی بیان کرد: هموطنان علاقه‌مند به حوزه گردشگری می‌توانند برای دیدن این مجسمه‌ها و بسیاری از نمادهای تاریخی و ملی کشورهای مختلف جهان در مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد به ملایر سفر کنند که امیدواریم پس از برقراری وضعیت سفید کرونایی و آغاز مسافرت‌ها، شاهد ورود گردشگران پرشماری به این شهرستان باشیم./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار