نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. دى 1399 - 17:01   |   کد مطلب: 29277
مسلم سلگی گفت: با اقدامات شورای حل اختلاف ۵۰ درصد از پرونده های ارجاعی به سازش ختم شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ مسلم سلگی دادستان ملایر در جمع اصحاب رسانه خدمت به مردم و اجرای صحیح قانون را مهمترین وظیفه این دادسرای عمومی انقلاب دانست و اظهار کرد :ما از طریق اجرای صحیح قوانین و مقررات به دنبال خدمت به مردم هستیم و این تکلیف شرعی قانونی و ابلاغ قضایی است.

 

وی افزود: کمک به بزه دیدگان، ستمدیدگان و احقاق حقوق عامه دیگر وظیفه اصلی دادستانی است و دادستانی پرچمدار حقوق عامه است.

 

دادستان ملایر با بیان اینکه جز در راستای قانون کسی به دادسرا فرا خوانده نمی شود تصریح کرد: بر مبنای قانون کار ما مشخص است و دادستان بر اجرای صحیح قانون و رعایت حقوق شهروندی نظارت کرده و قاطعانه با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون با کسی تعارف نداریم تاکید کرد: با تخلف و قانون سکنی در هر سمت و جایگاهی برخورد می‌ شود.

سلگی با اشاره به دلیل ورود به پرونده شهردار ملایر تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۷۶ کتاب قانون تعزیرات دادستان ناظر بر اجرای صحیح قوانین و مقررات است و در صورت عدم اجرای این قوانین سوء استفاده از منصب دادستان به عنوان مدعی العموم می‌تواند ورود پیدا کند.

وی افزود: در بحث استیضاح روند قانونی برای استیضاح شهردار طی نشده بود با بررسی های انجام شده حکم بر بازگشت شهردار داده شد.

دادستان ملایر با اشاره به وضعیت ورودی پرونده به دادسرا اظهار کرد: برای کاهش ورودی پرونده به دادسرا شورای حل اختلاف فعالیت دارد و با ابتکار مدیرکل دادگستری استان همدان برای نخستین بار در کشور ستاد تالیف قلوب تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد شامل دو کمیته زیرمجموعه است و برای کاهش ورودی پرونده به دادسرا تشکیل شده است.

سلگی با بیان اینکه ورودی پرونده به دادسرا یا شیب کمی افزایش داشته است، گفت: با اقدامات شورای حل اختلاف ۵۰ درصد از پرونده های ارجاعی به سازش ختم شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی در افزایش پرونده ها بی تاثیر نبوده است، تصریح کرد: تحقیقات و اقدامات در دادسرا محرمانه فوری و کتبی است به همین دلیل برخی موارد رسانه ای نمی‌شود.

دادستان ملایر گفت: برای سد معبر ها، تعیین تکلیف وانت بارهای میوه فروش، نظارت به بر تخریب ماده ۱۰۰ و کارشناسی مهندسی ساختمانی دستورات لازم داده شده است.

وی با اشاره به پرونده تخریب دیوار یکی از سالن های پذیرایی در شهرستان ملایر گفت: در قانون حریم راه ها، راه آهن و جاده ها مشخص شده است و با توجه به اینکه این ملک مورد نظر در حریم راه اقدام به ساخت و ساز جدید کرده بود دستور تخریب آن صادر شد.

وی با اشاره به قوانین حمایت از تولید کنندگان بیان کرد: قوانین زیادی برای حمایت در بخش تولید وجود دارد و در چند سال اخیر نیز آیین نامه ها و بخشنامه های جدیدی صادر شده است و این حمایت از تولید کننده واقعی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار