نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آذر 1399 - 22:17   |   کد مطلب: 29248
سازمان هواشناسی با صدور هشداری از فعالیت سامانه بارشی از فردا (۲۵ آذرماه) تا اواخر وقت پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) خبرداد و برای کشاورزان، باغداران و ... توصیه‌هایی را ارایه کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش باران در مناطق جنوبی گاهی همراه بارعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و وزش باد فردا (۲۵ آذرماه) برای جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه، چهارشنبه (۲۶ آذرماه) برای نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی مرکزی، نیمه شمالی همدان، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز و تهران و پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) برای غرب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، سختی تردد در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به بازگشایی آبروهای درون‌شهری و برون‌شهری، آمادگی دستگاه‌های برف‌روبی برای جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها، احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و آمادگی سازمان‌های امدادرسان توصیه می‌کند.

این سازمان با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: چهارشنبه (۲۶ آذرماه) در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، همدان، کرمانشاه، کردستان، مناطق شمالی چهارمحال و بختیاری و مناطق جنوبی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین و پنج‌شنبه (۲۷ آذرماه) در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق جنوبی استان‌های مرکزی، ایلام و مناطق شمالی استان‌های بوشهر و فارس بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی کشور احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است./ایلنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار