نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آذر 1399 - 18:41   |   کد مطلب: 29236
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از کاهش 15 درصدی تردد در محورهای همدان خبر داد و گفت: همچنین طی 8 ماه گذشته جا به جایی مسافر با حمل و نقل عمومی 37.5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ صفر صادقی‌راد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در حوزه مدیریت راه‌ها طی هشت ماهه امسال ۱۱۹ میلیون و ۸۵ هزار تردد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۴۰ میلیون و ۱۶۱ هزار مورد بود ۱۵ درصد کاهش داشتیم.

وی تعداد دستگاه‌های تردد شمار محورهای استان را ۷۴ دستگاه فعال عنوان کرد و گفت: پرترددترین محور استان محور همدان ـ کرمانشاه در مسیر رفت و برگشت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: تعداد خودروهای ورودی طی امسال حدود ۱۱ میلیون و خروجی ۱۲ میلیون مورد بود که در مجموع ۲۰ درصد کاهش تردد در محورهای ورودی و خروجی استان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که طی دو سال گذشته داشتیم، ۵ هزار و ۶۷۸ دستگاه وانت بار شناسایی شده و کارت هوشمند نیز برای آنها صادر شده است.

صادقی‌راد با بیان اینکه حمل و نقل مسافری با کرونا آسیب دیده است افزود: طی ۸ ماهه امسال ۲۳۸ هزار صورت وضعیت صادر شده که ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در زمینه مسافر نیز یک‌میلیون و ۸۸ هزار مسافر جابه جا شده که با توجه به جابجایی ۳ میلیون مسافر در مدت مشابه سال قبل، ۳۷.۵ درصد کاهش مسافر داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه در حمل و نقل بار طی هشت ماهه سال ۹۹، ۷۷۷ هزار بارنامه صادر شده است گفت: ۸ میلیون تن بار جا به جا شده که این میزان ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص توزیع لاستیک سهمیه‌ای نیز اظهار کرد: ۹۴ هزار و ۱۹۴ حلقه لاستیک سهمیه‌ای توزیع شده و ۹۴ درصد توزیع لاستیک سهیمه‌ای داشتیم.

صادقی‌راد با بیان اینکه در تصادفات فوتی طی ۸ ماهه امسال ۳۱ درصد کاهش داشتیم گفت: همدان جزو سه استان برتر در کاهش تلفات جاده‌ای بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجتمع‌های خدماتی نیز نظارت کامل و کافی صورت می‌گیرد افزود: ۳۶ مورد مجتمع خدماتی فعال داریم که دو مورد نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل عمومی استان همدان با بیان اینکه ۱۴ مجتمع خدماتی در دست ساخت است و ۲۱ مجتمع نیز در دست استعلام است خاطرنشان کرد: ۵۰ عدد تابلو در مقابل مجتمع‌ها نصب شده و نزدیک به ۱۲ مورد پل عابر پیاده نیز در مقابل مجتمع‌ها وجود دارد./ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار