نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1399 - 19:24   |   کد مطلب: 29206
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت شهید قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹، گفت: اجرای دقیق این طرح از صبح امروز(چهارشنبه) در ۲۱ نقطه آلوده شهرستان با مشارکت ۱۵ تیم و با محوریت مراکز و پایگاه‌های بهداشت شهری آغاز می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین فارسی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر، اظهار داشت: شیوه اجرایی این طرح مبتنی بر محله و خانواده و با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» است.

وی با اشاره به تشکیل چهار کمیته حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی و کمیته نظارت و پایش در راستای اجرای این طرح، افزود: نیروهای سپاه و بسیج مردمی ملایر با تمام توان در کنار دیگر دستگاه‌ها همچون شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر با بکارگیری امکانات موجود در اجرای دقیق این طرح مشارکت فعال دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه بخشداران در سطح بخش‌ها به عنوان فرمانده قرارگاه های فرعی عمل می کنند، گفت: وظایف در تمامی کمیته‌ها و گروه‌ها مشخص شده و تیم ها با استقرار در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی همراه با کادر بهداشتی و درمانی برای اجرای این طرح انجام وظیفه می‌کنند.

فارسی خطاب به شهروندان ملایری توصیه کرد: افرادی که در راستای اجرای این طرح و با اطلاع قبلی به درب منازل مراجعه می‌کنند، دارای کارت شناسایی و بازوبند طرح شهید سلیمانی هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان پایگاه‌های بهداشت قبل از مراجعه گروه‌ها به درب منازل خانواده‌های مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا، با آنها تماس گرفته و مشخصات افرادی که برای بیماریابی مراجعه می‌کنند را ارائه می دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه مراجعه گروه‌ها به درب منازل از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: شهروندان ملایری باید کارت شناسایی و بازوبند افراد را بر اساس اطلاعات داده شده مطابقت دهند.

ملایر جزو شهرهای برتر کشور در اجرای محدودیت ها

معاون فرماندار شهرستان ملایر همچنین خواستار همراهی و مشارکت اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیاران و اصناف، کسبه و بازاریان در راستای اجرای هر چه بهتر طرح شهید سلیمانی شد و ادامه داد: نیروهای پلیس نیز با تمام توان بر روند اجرای این طرح و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی افراد نظارت دارند.

فارسی با بیان اینکه بسیج مردمی نیز با تمام توان در این طرح حضور دارد، اظهار داشت: ملایر در ردیف ۱۰ شهرستان برتر کشور برای کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا و اجرای مطلوب محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی قرار گرفته است.

 

آموزش ۲۵۰ نیروی بسیج برای مشارکت در طرح غربالگری شهید سلیمانی

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز دراین جلسه گفت: حدود ۲۵۰ نفر از بسیجیان این شهرستان برای حضور و مشارکت فعال در طرح غربالگری شهید سلیمانی در ملایر آموزش های لازم را فراگرفته اند.
سرهنگ علی‌اصغر فارسی افزود: شرط موفقیت در این طرح تمرکز بر ویروس کرونا به جای تمرکز بر بیمارستان‌ها است و ارائه خدمات باید خانواده و محله‌محور باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما انجام تست در درب منازل است و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و سایر نهادها باید ما را در اجرای طرح کمک کنند، اظهار داشت: در گام نخست اجرای این طرح، حدود ۲۵۰ نفر از بسیجیان برای حضور در ۲۱ نقطه آلوده شهرستان آموزش دیده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه برای اجرای این طرح 15 تیم تشکیل شده است، افزود: هر تیم متشکل از ۱۰ بسیجی خواهر و برادر و ۲ سر اکیپ و مسئول است که تلاش می کنیم طرح غربالگری کرونا را ظرف یک هفته در شهرستان اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با حضور اعضای این تیم‌ها، آموزش‌های ضدعفونی، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی به افراد مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا همراه با وسایل حفاظت فردی ارائه می‌شود.

سرهنگ فارسی با تاکید بر اینکه اعضای تیم‌ها دارای کارت شناسایی و بازوبند طرح شهید سلیمانی هستند، اظهار داشت: هدف نهایی ما در اجرای این طرح، قطع زنجیره ویروس کرونا و کاهش حداکثری مبتلایان به این بیماری است.

گام نخست؛ بیماریابی زودهنگام

رییس مرکز بهداشت ملایر نیز دراین جلسه گفت: در مرحله نخست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تیم‌های کاری فقط به درب منازل افراد مشکوک و مثبت ابتلا به کرونا مراجعه و یکسری سوال از علائم بیماری از افراد پرسیده می‌شود.

نیکو امجدی افزود: چنانچه فرد مشکوک به بیماری سه علائم مثبت داشته باشد، باید به مراکز منتخب ما در پایگاه ۱۶ ساعته باغ گل ملایر، ازندریان و سامن ازجاع داده شود.

وی یادآور شد: چنانچه از تست‌های جدید و سریع کرونا در منازل استفاده شود، نیازی به ارجاع بیماران به این مراکز نیست و توسط تیم‌های مراقبتی خانگی با حضور پزشک و پرستار که شامل پنج تیم در شهر ملایر و ۲ تیم در ازندریان و سامن است، کار درمان فرد در منزل انجام می شود.

رییس مرکز بهداشت ملایر با اشاره به اینکه جواب موارد مثبت افراد مشکوک به بیماری کووید۱۹ از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود، افزود: در این طرح لیستی از موارد مثبت تهیه و در اختیار اعضای ۱۵ گروه فعال قرار می‌گیرد و بر اساس بلوک‌بندی انجام شده به درب منازل افراد مراجعه می‌کنند.

امجدی ادامه داد: برای اجرای دقیق این طرح ۱۵ تیم ۱۰ نفره تشکیل شده که زیر نظر پنج مرکز خدمات جامع سلامت با همراهی پزشک و پرستار فعالیت می کنند.

وی گفت: علاوه بر نیروهای بسیجی، ۵۰ نفر از جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر نیز برای ارائه آموزش‌های لازم در این طرح حضور دارند./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار