نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1399 - 19:21   |   کد مطلب: 29205
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: یک سامانه بارشی امروز و فردا استان همدان را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش ملایری‌ها؛ روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این سامانه نسبت به سامانه بارشی قبلی ضعیف تر بوده و بیشتر بارش باران است اما در ارتفاعات امکان بارش برف نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این سامانه بیشتر جنوب استان را تحت ‌تأثیر قرار دهد و بارش در جنوب استان بیشتر از سایر نقاط باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است این بارش‌ها موجب کاهش دید و لغزندگی جاده ها شود، برای امروز و فردا هشدار زرد را صادر کردیم.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه هفته آینده آسمان استان نیمه ابری است، مطرح کرد: بارش های هفته آینده خفیف و پراکنده است و قابل توجه و مؤثر نخواهد بود.

زاهدی در رابطه با وضعیت دمای استان، اعلام کرد: با توجه به مه‌آلودگی هوای استان سرد است اما امروز به علت ورود سامانه بارشی از غلظت مه هم کاسته شده است البته سردی هوا و کاهش دما از اواسط هفته آینده بیشتر می‌شود و ما روزهای سردتری به نسبت امروز خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه تغییرات دمای همدان طی ۲۴ ساعت گذشته از صفر تا ۲ درجه سلسیوس بوده است، یادآور شد: گل‌تپه با منفی ۶ درجه سلسیوس سردترین و نهاوند با ۱۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده اند.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند بدان معناست که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار