نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1399 - 19:19   |   کد مطلب: 29204
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۱۵ هزار همدانی مشمول سهام عدالت هستند، گفت: ۹۰۸ هزار و ۷۲۲ همدانی سهام عدالت را به صورت غیرمستقیم آزادسازی کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدناصر محمودی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مشمولان سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم نسبت به آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کردند، افزود: ۵۰۶ هزار و ۴۵۶ نفر معادل ۳۶ درصد روش مستقیم را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود  انتخاب کردند، باید طبق قانون شرکت های سرمایه‌گذار استانی سهامشان را مدیریت کنند بر این اساس باید این افراد در سامانه سجام ثبت نام کنند.

محمودی با بیان اینکه شاکله اصلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان را مدیران عامل شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان ها تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت اقتصاد و سازمان بورس، باید اعضای جدید برای عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از طریق برگزاری انتخابات و توسط سهامداران انتخاب می شوند، افزود: کاندیدای عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان همدان باید در سامانه www.setan.seo.ir ثبت نام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تصریح کرد: از تمامی افراد صاحب‌نظر و اساتید دانشگاه و مدیرانی که صلاحیت عضویت در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را دارند، دعوت می‌شود در این سامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری استانی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، بیان کرد: لازمه برگزاری مجمع و انتخابات الکترونیک این است که افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، در سامانه سجام ثبت نام کرده و کد سجام داشته باشند بنابراین از تمامی مشمولان سهام عدالتی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌خواهیم به سامانه سجام مراجعه و ثبت نام کنند.

مححمودی با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری براساس قانون باید افزایش سرمایه‌ می‌دادند، اضافه کرد: این افزایش سرمایه اتفاق افتاده و بیش از ۱۱ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده این شرکت است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند حتماً باید کد بورسی دریافت کنند، ادامه داد: افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کردند حتما باید کد بورسی دریافت کنند تا در مراحل بعدی که مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره است، بتوانند فعالیت کنند.

محمودی تأکید کرد: ۱۰-۱۵ سال از فعالیت شرکت سرمایه گذاری گذشته و فعالیت عمده مالی و اقتصادی نداشتند و تاکنون مجمع عمومی برگزار نکردند بنابراین نیاز است افراد صاحب صلاحیت بتوانند در بازار سرمایه کار کنند و سود سهام عدالت مردمی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸.۵ درصد از افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کردند در سامانه سجام ثبت نام کردند و ۷۰۰ هزار نفر هنوز ثبت نام نکردند، ضمن اینکه ثبت نام در سامانه سجام نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در حال حاضر بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان است، گفت: بازار بورس و سرمایه بازاری کوتاه مدت نیست و باید با دید بلندمدت وارد این بازار شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال باید انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری انجام شود، تأکید کرد: این شرکت فقط برای کسانی است که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند اما افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند کاندیدا شوند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه پنج نفر از کاندیداها به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب می‌شوند، گفت: تاکنون ۲۴ نفر برای شرکت در انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان کاندیدا شده اند./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار