نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1399 - 19:11   |   کد مطلب: 29203
بازدیدهای میدانی فرماندار ویژه ملایر از سه بخش جوکار، سامن و زند ملایر طی هفته جاری و نظارت بر روند اجرای محدودیت ها، خبر از همکاری واحدهای صنفی و مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی در این شهرستان و بخش های تابعه می دهد.

به گزارش ملایری‌ها؛ قدرت الله ولدی طی این بازدیدها با ابراز رضایت مندی از روند اجرای محدودیت ها، همکاری و همراهی بخشداران، شهرداران تابعه، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در کنار نیروی انتظامی، پلیس راهور، بسیج و اعضای ستاد مقابله با کرونا را به عنوان عاملی اثرگذار بر روند اجرای این محدودیت ها می داند.

او همراهی ۹۹ درصد واحدهای صنفی و مردم در روند اجرای محدودیت ها را عاملی اثرگذار در کاهش ورودی بیمارستان‌ها و نیز کاهش بیماران بستری می داند و همکاری مستمر دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای ملایر را در اجرای محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب ارزیابی می کند.

به گزارش ایسنا، به گفته ولدی، ملایر در ردیف ۱۰ شهرستان برتر کشور برای کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا و اجرای مطلوب محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی قرار گرفته است.

او همچنین از طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» به عنوان طرح محله و خانواده محور نام می برد که می تواند نقش بسزایی در مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ داشته باشد و تاکیده می کند: تمامی امکانات و ظرفیت‌ها باید به کمک اجرای این طرح بیاید.

فرماندار ویژه ملایر ابرازامیدواری می کند که با اجرایی شدن این طرح شاهد کاهش چشمگیر ابتلای بیماران و به صفر رسیدن میزان بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در سطح بیمارستان‌های این شهر باشیم.

در ادامه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر از آغاز اجرایی شدن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار «هر خانه یک پایگاه سلامت» از صبح چهارشنبه ۱۲ آذرماه در ۲۱ نقطه آلوده شهرستان با مشارکت ۱۵ تیم و با محوریت مراکز و پایگاه‌های بهداشت شهری و نیز با نظارت نیروهای پلیس به منظور هر گونه سوءاستفاده احتمالی خبر می دهد.

به گفته حسین فارسی، چهار کمیته حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی و کمیته نظارت و پایش در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است که با مشخص شدن وظایف هر یک از کمیته‌ها، گروه‌ها و تیم ها، آنها در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی همراه با کادربهداشتی و درمانی برای اجرای این طرح مستقر خواهند شد.

او با بیان اینکه این افراد با کارت شناسایی و بازوبند طرح شهید سلیمانی به درب منازل مراجعه می کنند، تصریح می کند: تماس مسئولان پایگاه‌های بهداشت و ارائه مشخصات افرادی که برای بیماریابی مراجعه می‌کنند، با خانواده‌های مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا از دیگر جزئیات این طرح است.

تمرکز بر ویروس کرونا به جای تمرکز بر بیمارستان ها

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز از آموزش حدود ۲۵۰ نفر از بسیجیان این شهرستان برای اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در ملایر خبر می دهد.

سرهنگ علی‌اصغر فارسی که شرط موفقیت در این طرح را تمرکز بر ویروس کرونا به جای تمرکز بر بیمارستان‌ها می داند و می گوید: در این طرح ۱۵ تیم متشکل از ۱۰ بسیجی خواهر و برادر و دو سر اکیپ و مسئول برای اجرایی شدن طرح غربالگری کرونا ظرف یک هفته در شهرستان تشکیل شده و ارائه آموزش‌های ضدعفونی، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی به افراد مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا همراه با وسایل حفاظت فردی از جمله جزئیات این طرح است.

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز پرسیدن سوالاتی درباره علائم بیماری از افراد مشکوک به کرونا را نخستین مرحله این طرح عنوان می کند و می گوید: در صورت داشتن سه علامت مثبت، فرد به پایگاه ۱۶ ساعته باغ گل ملایر، ازندریان و سامن ارجاع و جواب موارد مثبت افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‌شود.

به گفته دکتر نیکو امجدی، اگر از تست‌های جدید و سریع کرونا در منازل استفاده شود، نیازی به ارجاع بیماران به این مراکز نیست و توسط تیم‌های مراقبتی خانگی با حضور پزشک و پرستار که شامل پنج تیم در شهر ملایر و دو تیم در ازندریان و سامن است، کار درمان فرد در منزل انجام می شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار