نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آذر 1399 - 18:03   |   کد مطلب: 29193
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا پرندگان مردم از مصرف موادغذایی به صورت نیم‌پز و کبابی خودداری کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید جلال‌الدین بطحایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به دریافت گزارش هایی مبنی بر آنفلوآنزای پرندگان، از شهروندان درخواست می شود مرغ و طیور را به صورت کامل پخته شده مصرف کنند.

وی اضافه کرد: همه ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان احتمال شیوع آنفلوآنزا و سرایت آن به انسان وجود دارد بنابراین هر ساله تدابیری از سوی نهادهای مسوول از جمله محیط زیست، دامپزشکی و علوم پزشکی برای پیشگیری از شیوع این بیماری صورت می‌گیرد.

 رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: در صورت مشاهده تلفات تیم های پزشکی آمادگی لازم برای اعزام نیرو به منظور جلوگیری از سرایت آن به جامعه انسانی، مردمی و پرسنلی و کنترل آنفلوآنزا پرندگان وجود دارد.

بطحائی گفت: همچنین در صورت مشاهده لاشه پرندگان در حاشیه تالاب و مرگ و میر ناخواسته طیور در دیگر نقاط، مراکز بهداشتی با هماهنگی دامپزشکی موضوع را به ستاد شهرستانی برای پیگیری اطلاع رسانی می کنند سپس کارشناسان با حضور در محل، موضوع را از نزدیک بررسی می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین از افرادی که در تماس مستقیم با پرندگان بوده و اقدام به مس لاشه آنها کردند مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن علائمی از بیماری به مراکز ارجاع داده می شوند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ویژه حاشیه تالاب ها از دست زدن به آنها خودداری کنند.

بطحائی تاکید کرد: شکارچیان نیز بدانند که احتمال آلودگی پرندگان زیاد است بنابراین از شکار و دست زدن به پرندگان مهاجر پرهیز کنند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: هیچ موردی از ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار