نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آذر 1399 - 18:02   |   کد مطلب: 29192
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: یک سامانه بارشی فردا - چهارشنبه - از سمت غرب و جنوب غرب وارد استان می‌شود که عمده فعالیت آن بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات است.

به گزارش ملایری‌ها؛ روح‌الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر و مه‌آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی، آسمان امروز استان همدان را نیمه‌ابری پیش‌بینی کرد و افزود: از ساعت‌های بعد از ظهر به تدریج حجم ابرها افزایش یافته و از فردا شاهد بارش باران در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

زاهدی با اشاره به اینکه مه‌صبحگاهی پدیده غالب ۲۴ ساعت آینده همدان است، عنوان کرد: بارش‌های این سامانه در نقاط شمالی استان خفیف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا دوشنبه هفته آینده در آسمان استان ماندگار و فعال است، بیان کرد: تا پایان هفته جاری تغییرات محسوس دمایی نداریم و از روز شنبه آینده دمای بیشتر مناطق استان همدان کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: برای روزهای میانی هفته آینده، کمینه دمای بیشتر نقاط استان کاهش محسوسی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بارش‌های این سامانه ممکن است در شهرهای جنوبی استان همدان موجب آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها شود.

زاهدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر  و رزن با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان بودند.

وی بیان کرد: کمینه دمایهوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دما نیز ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار