نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آذر 1399 - 8:28   |   کد مطلب: 29189
فرمانده انتظامي شهرستان ملاير ، در خصوص پيشگيري از وقوع انواع سرقت ها به شهروندان هشدار داد.

به گزارش ملایری‌ها؛  محمد باقر سلگي فرمانده نیروی انتظامی ملایر اظهار کرد:  شهروندان برای پيشگري از وقوع انواع سرقت  حتي الامكان از عبور و مرور در مكان هاي خلوت به ويژه در ساعات پاياني شب خودداري کنند.

وی افزود: مردم  براي جابجايي در شهر و خارج از شهر از تاكسي و خودروهاي مصوب استفاده كنند و اگر پول و يا اشياء قيمتي به همراه دارند آن را به نحوي حمل كنند كه جلب توجه نكند.
فرمانده انتظامی ملایر تاکید کرد: براي پيشگيري از سرقت منزل نيز لازم است از خالي گذاشتن منزل تا حد امکان خودداري و مقابل کليه پنجره هاي قابل دسترسي و نقاط نفوذ پذير مانند نور گير، پاسيو، روي ديوارهاي کوتاه و... حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده اي، ايمن شود.
وی افزود: قفل هايي که کليد يدکي آنها گم شده و يا براي مدتي در اختيار ديگران بوده مي بايست تعويض شوند و شهروندان لازم است در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب خروجي منزل اکتفا نکرده و کليه درب هاي داخل منزل (هال، اطاق ها، آشپزخانه، حمام و... ) را قفل كنند تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقان، سلب شود.
سلگي با تاكيد بر قرار ندادن کليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن، گفت: شهروندان لازم است از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگير، رمال و متکدي به داخل منزل جلو گيري و در صورتي که بيرون منزل شما فاقد روشنايي کافي است با نصب لامپ در سر درب منزل، روشنايي محل را تامين كنند.
وي افزود: نبايست به هيچ عنوان براي شناسايي افراد، اقدام به بازكردن درب منزل كرد و اين مورد را به فرزندان خردسال خود نيز بايد آموزش داد و اگر خانه اي در اطراف منزل شما خالي از سکنه است يا در مجاورت آنها مشغول ساختمان سازي هستند، لازم است که از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد.
فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در خاتمه  خاطر نشان كرد: اگر افرادي به عنوان ماموران سازمان هاي مختلف به درب منزلتان مراجعه كردند قبل از شناسايي کامل و رؤيت کارت و مدارک شناسايي از ورود آنان به منزل اکيدا جلوگيري کنيد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار