نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آبان 1399 - 8:59   |   کد مطلب: 29153
شهردار ملایر از آغاز به کار گرمخانه شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری مکانی را در جوار بوستان معلم برای در امان ماندن افراد بی خانمان و کارتن‌خواب تدارک دیده تا سرپناهی گرم برای این افراد باشد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: از سال ۹۶ تاکنون شهرداری ساختمانی را با ۲۲۰ متر مربع بنا، برای استفاده به عنوان گرمخانه و حفظ جان شهروندانی که جایی برای اسکان ندارند در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در این ساختمان امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، تختخواب، وسایل بهداشتی و شوینده، البسه، تلویزیون، یک وعده غذای گرم و... تدارک دیده شده است.

شهردار ملایر افزود: این گرمخانه همزمان با شروع فصل سرما برای شب‌مانی بیش از ۴۰ نفر آماده شده و با همکاری خوب اداره اوقاف، غذای مورد نیاز این افراد در یک وعده شام تأمین می‌شود.

وی از اجرای برنامه مدون و منظم برای اسکان در گرمخانه خبر داد و اظهار کرد: افراد بی‌خانمان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی بعد از تاریک شدن هوا به گرمخانه مراجعه کنند.

بابایی ادامه داد: این افراد بعد از پذیرش توسط متصدی گرمخانه، استحمام کرده و لوازم همراه را در کمدهای شخصی موجود در آنجا قرار می‌دهند؛ ضمن اینکه لباس روزانه خود را تعویض و لباس مخصوص گرمخانه را به تن می‌کنند.

 وی با تقدیر از آن دسته از اداراتی که نسبت به وظایف محول پیرامون گرمخانه همکاری داشتند گفت: با توجه به جلسات برگزار شده در خصوص گرمخانه و تعیین وظایف، باید تمام دستگاه‌ها احساس وظیفه کرده و به تعهدات خود عمل کنند.

 شهردار ملایر از اداره بهداشت و درمان تقاضا کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم در خصوص تب سنجی، سطح اکسیژن خون و تست کرونا برای افراد مشکوک و بازدیدهای دوره‌ای را انجام دهد.

وی که بعد از برگزاری جلسات آموزشی «بازگشت به زندگی» طی سال گذشته و گفت‌وگو با افراد حاضر در گرمخانه به ویژه افراد معتاد، خواستار تقویت اراده ترک مواد مخدر توسط آنها شده بود گفت: آمادگی داریم مقدمات ترک اعتیاد آنها را فراهم کنیم.

بابایی تصریح کرد: امسال قرار است حساب مشترکی با حضور چندین اداره متولی افتتاح شود تا خیران از این طریق برای هزینه‌های گرمخانه همراهی کنند، ضمن اینکه افراد علاقه‌مند به اهدای کالا به گرمخانه می توانند در ساعات اداری کمک‌های خود را تحویل روابط عمومی شهرداری در خیابان شهدا دهند.

وی اقلام مصرفی مورد نیاز گرمخانه را شامل لوازم شوینده، شامپو، صابون، لیف و حوله حمام، قند، چای، لباس زیر مردانه و زیرپوش، شلوار گرمکن و کفش عنوان کرد و گفت: در ادامه مسیر کمک به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب شهر خواستار نگاه ویژه مسؤولان و شهروندان به گرمخانه هستیم  و امیدواریم با کمک‌ها، چراغ گرمخانه تا پایان اردیبهشت سال بعد روشن بماند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار