نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آبان 1399 - 8:36   |   کد مطلب: 29151
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه های دامداری و کشت گلخانه‌ای این شهرستان با اجرای ۲ شهرک گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در آستانه تحولی عظیم قرار دارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل ازایرنا؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه  در نشست بررسی مشکلات بخش سامن در جمع تعدادی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این بخش اظهار داشت: عملیات اجرایی دامپروری ۶ هزار راسی شرکت شستا امسال همزمان با هفته دولت با اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان در بخش جوکار آغاز شد که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال بکار ۴۰۰ نفر فراهم می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح بزرگ صنعتی و توسعه آن در مراحل بعدی، بدون شک رتبه دامپروری ملایر ارتقا خواهد یافت و این شهرستان به قطب دامپروری استان و غرب کشور تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام آزادیخواه یادآور شد: هفته جاری جلسه‌ای با مدیران شرکت اتکا داریم که اگر به نتیجه برسد، قرار است طرح بزرگی در حوزه دامپروری این شهرستان اجرا شود. 

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان به اجرای ۲ شهرک گلخانه‌ای ۶۸ و ۵۲ هکتاری در این شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: اینکه طی یک سال ۱۲۰ هکتار زمین برای اجرای کشت گلخانه‌ای در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اقدامی بی‌نظیر است که دولت بستر آن را مهیا کرده است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه آینده کشور در حوزه زراعت کشت گلخانه‌ای روشن است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات و یارانه خوبی در این حوزه به متقاضیان می‌دهد و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی می‌توانند از این یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بستر برای واگذاری زمین در ۲ شهرک گلخانه‌ای مهیا است، تاکید کرد: دهیاران نسبت به معرفی دانش‌آموختگان کشاورزی برای ورود این بخش اقدام کنند.

اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی ملایر

حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس

عضو هیات رئیسهکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نخستین بار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همراه با ۹ تن از معاونان وزرا به این شهرستان سفر کردند که دستاورد این سفر اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به بخش کشاورزی بود.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم، از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست تمام توان و تلاش خود را صرف امیدبخشی به مردم کنند، چراکه مردم در این شرایط نیاز به آرامش و امید دارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی انشعابات غیرمجاز در روستاها و استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی و سبزی‌کاری را عمده‌ترین مشکل برشمرد و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی، این یک معضل جدی است که دهیاران نباید در این زمینه اغماضی داشته باشند و به شدت برخورد کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: طبق مجوزی که از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گرفته‌ایم، تمام روستاهای ملایر باید زیرپوشش آب و فاضلاب باشند و حداقل طی پنج سال آینده هیچ روستای خودگران در این شهرستان نداشته باشیم.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که امکانات خود را برای حل مسایل و مشکلات روستاها پای کار بیاورند تا حداقل بتوانیم گوشه‌ای از گرفتاری و مشکلات مردم بکاهیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار