نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آبان 1399 - 11:11   |   کد مطلب: 29133
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر خبر داد
برگزاری مسابقه کتابخوانی حرمان حور در ملایر
سیدمهدی آخشیک گفت: مسابقه کتابخوانی،حرمان حور (دست نوشته های شهید احمد رضا احدی) در فضای مجازی همزمان با هفته کتاب برگزار می شود.

به گزارش ملایری ها؛ «سید مهدی آخشیک »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی  افزود: برنامه‌های هفته‌ کتاب می‌تواند فرصت مناسبی برای تشویق  همگان به مطالعه باشد و بهره‌گیری از گنجینه‌ کتاب را فراهم آورد.

 

 وی با بیان اینکه : با توجه به شرایط موجود و بیماری کرونا برنامه ‌های امسال هفته کتابخوانی با محدودیت و بیشتر در فضای مجازی برگزار می‌شود تصریح کرد: تمام سعی ما این است در شرایط کنونی و وضعیت جامعه از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه استفاده لازم را ببریم.

 

 وی از برگزاری برنامه شاخص و محوری هفته کتاب در ملایر با عنوان مسابقه کتابخوانی،حرمان حور (دست نوشته‌های شهید احمد رضا احدی) در فضای مجازی خبر داد و گفت: این مسابقه به صورت آنلاین برای علاقمندان برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر افزود: این مسابقه  از روز 20 آبان ماه تا ششم آذر ماه به مناسبت هفته کتاب و هفته بسیج با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر و مسجد علی بن ابی طالب  برگزار می‌شود.و علاقمندان باید با مراجعه به سایت مسابقه دردر این مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی دیگر نیز برای هفته کتاب در ملایر پیش بینی شده افزود: امیدواریم با همکاری کتابداران این برنامه‌ها را نیز در فضای مجازی داشته باشیم.

 

آخشیک  در ادامه  با بیان اینکه فعالیتهای اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر  از زمان شیوع کرونا همسو با سیاستهای کلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در فضای مجازی در حال برگزاری است افزود: برگزاری نشست‌های مجازی کتابخوان برپایی نمایشگاه مجازی کتاب، معرفی متنی کتاب در فضاهای مجازی در راستای تولید محتوای فرهنگی، معرفی تصویری کتاب و معرفی صوتی کتاب توسط کتابداران و.. از اقدمات انجام شده کتابخوانه های عموی ملایر از زمان شیوع کرونا تا کنون بوده است.

 

آخشیک راه اندازی صفحه‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد وبلاگ برای دسترسی بهتر شهروندان و آسان‌سازی ارتباط مخاطبان با کتابخانه‌های عمومی و برگزاری مسابقات کتابخوانی و... را از دیگر اقدامات این اداره از زمان شیوع کرونا در فضای مجازی برشمرد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملایر از  وجود 22 کتابخانه  عمومی  در ملایر خبر داد  و گفت: از این تعداد ۱۰ کتابخانه کتابخانه‌های عمومی  روستایی و ۱۲ کتابخانه نیز نیز شهری است.

 

 وی با اشاره به وجود بیش از 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی ملایر  گفت:  حدود 12 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

 

 وی با بیان اینکه سال گذشته دو باب کتابخانه در شهر زنگنه  و زندان ملایر افتتاح و موجب افزایش سرانه زیربنایی کتابخانه‌ها شد گفت:چهار طرح کتابخانه‌های عمومی در دست اقدام است که با بهره‌برداری این طرح‌ها، تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان  به ۲۶ باب می‌رسد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به  گسترش فضاهای مطالعاتی، سخت‌افزاری و سرانه زیربنایی ملایر طی  یک سال گذشته از رشد 20 درصدی این فضاها خبر داد و افزود:در حال حاضر سرانه زیربنایی کتابخانه‌های این شهرستان به ازای هر یکصد نفر ۲.۱۰ مترمربع است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار