نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آبان 1399 - 9:20   |   کد مطلب: 29103
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های آبرسانی آب شرب از سد کلان به شهر ملایر و چهارخطه محور ملایر- آورزمان به نهاوند اختصاص یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این مبلغ پنج میلیارد تومان برای تکمیل طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر اختصاص یافت.

وی انتقال آب شرب از سد کلان به شهر ملایر را یکی از مطالبات جدی مردم عنوان و با انتقاد از متولیان وزارت نیرو در روند اجرای این طرح بیان کرد: بابت طولانی شدن این طرح ملی از مردم ملایر عذرخواهی می‌کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان ادامه داد: هم اکنون خط انتقال و تصفیه‌خانه این طرح به طور صددرصد اجرا شده و برای تامین برق نیاز به کمک داریم که در طرح سوال از وزیر نیرو، وی قول داد این طرح به‌زودی اجرایی شود.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: طرح آبرسانی آب شرب شهر ملایر از سد کلان به طول ۳۸ کیلومتر در مراحل پایانی است و امیدواریم با اختصاص این اعتبار امسال این طرح تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای همدان، تاکنون حدود ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین ۶ میلیارد تومان از ۱۱ میلیارد تومان نیز به طرح چهارخطه محور ملایر- آورزمان- نهاوند اختصاص یافت تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری پیش برود.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: به‌تازگی شایعاتی درباره طرح چهاربانده محور ملایر- آورزمان- نهاوند مبنی بر خارج شدن این محور از ردیف ملی به وجود آمده، در حالی‌که اعتبار این طرح کماکان ملی و استانی است.

وی ادامه داد: محور ملایر- آورزمان- نهاوند یکی از حادثه‌خیزترین و پرترددترین محورهای استان همدان است که پیگیری‌های زیادی برای چهارخطه کردن این مسیر انجام شد.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین روکش آسفالت محور ملایر به توره را یکی از مطالبات مهم مردم به طول ۴۵ کیلومتر عنوان و بیان کرد: روکش آسفالت اصلی‌ترین قطعه این محور از توره تا شهر زنگنه به طور کامل انجام شده که با گذشته قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه چهار بانده محور سامن به بروجرد نیز در دست اجرا است گفت: در سال‌های گذشته توسعه چشمگیری در حوزه راه در این شهرستان اتفاق افتاد.

وی اتصال راه‌آهن ملایر به همدان را شاهکاری در حوزه راه عنوان کرد و گفت: قطعه نخست این طرح زیر پیمان رفته و امسال ۱۷۰ میلیارد تومان تاکنون برای آن تخصیص اعتبار شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار