نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. آبان 1399 - 9:25   |   کد مطلب: 29096
محمد فتحی می آبادی گفت: حضور متمادی در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله فاضلیان بود و حضور وی در دوران دفاع مقدس باعث روحیه مضاعف رزمندگان بود.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیت‌الله سیدرضا فاضلیان امام‌جمعه سابق و فقید ملایر و یکی از علمای برجسته استان همدان روز گذشته و در سن ۹۲ سالگی و پس تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

این عالم ربانی از سال ۶۱ به امامت جمعه ملایر منصوب شد و در آن سال‌ها توجه خاصی به جبهه نبرد حق علیه باطل داشت و شهدا نیز ارادت خاصی به این روحانی داشتند.

حضور متمادی در جبهه‌های نبرد در دوران دفاع مقدس از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله فاضلیان بود و این عالم د عملیات مرصاد نیز در منطقه حضور داشت.

محمد فتحی می آبادی یکی از رزمنده‌های ملایری دوران دفاع مقدس است که درباره حضور آیت‌الله فاضلیان در جبهه اظهار کرد: این عالم ربانی همواره در کنار رزمنده‌های اسلام در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در زمان دفاع مقدس حضور داشت.

وی افزود: وقتی چهره نورانی این سید بزرگوار را در بین رزمندگان می‌دیدیم روحیه ما چندین برابر شده و با دعای این استاد اخلاق رزمنده‌ها مصمم‌تر تصمیم به دفاع از این مرزوبوم را می‌گرفتند.

فتحی می آبادی نقش آیت‌الله فاضلیان در اراده و اعزام رزمندگان به سنگرهای خط مقدم را بی‌بدیل دانست و گفت: در زمان دفاع مقدس بیشتر سال‌ها در زمان تحویل سال (عید نوروز) جهت دادن روحیه به نیروهای مسلح مستقر در خط مقدم در کنار آن‌ها حضور پیدا می‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله فاضلیان با دادن هدیه (عیدی) به همه رزمنده‌ها باعث شادی و نشاط بین آن‌ها می‌شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور این عالم وارسته و فاضل در شرایط سخت جبهه بیان کرد: پس از دعای تحویل سال حاج‌آقا فاضلیان با ذکر دعا و صلوات شیشه‌های عطر را به همراه اسکناس‌های نو که به‌عنوان عیدی به رزمنده‌ها اهدا می‌کرد.

وی گفت: آیت‌الله فاضلیان هر وقت به جبهه می‌آمدند خوراکی‌های موردنیاز خود را از منزل با خود می‌آورد هرچه هم به او اسرار می‌کردند که از امکانات موجود در منطقه استفاده کند قبول نمی‌کرد.

وی افزود: این عالم بزرگوار بیان می‌کرد که این وسایل برای شما در نظر گرفته‌شده نه برای من و هرچند روز هم که در جبهه می‌ماند از خوراکی‌هایی که همراه خودش از منزل آورده بود استفاده می‌کرد.

به گزارش عصر همدان؛ مرحوم آیت‌الله سید رضا فاضلیان استاد اخلاق رزمندگان و شهیدانِ لشگر انصارالحسین (ع)، در دوره ۸ ساله دفاع مقدس درزمینهٔ حضور و اعزام رزمندگان به جبهه‌ها و پشتیبانی از آنان نقش مؤثری داشت به‌طوری‌که شهدای زیادی از پای درس اخلاق ایشان از همدان راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی، فرمانده لشگر انصارالحسین در سال‌های دفاع مقدس، فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله و فرمانده جنگ‌های نامنظم در محور مقاومت، سردار شهید علی چیت‌سازیان، معاون اطلاعات عملیات لشگر انصارالحسین، سردار شهید حاج حسن تاجوک، فرمانده گردان ۱۵۱ لشگر انصارالحسین، فرمانده تیپ کربلا، سردار شهید حاج رسول حیدری، مسئول اطلاعات قرارگاه رمضان، فرمانده گردان برون‌مرزی قدس و فرمانده تیپ نامنظم قدس، سردار شهید حاج علی خوش‌لفظ، مسئول اطلاعات عملیات گردان های لشگر انصارالحسین (راوی کتاب وقتی مهتاب گم شد)، سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی، فرمانده گردان حضرت اباالفضل لشگر انصارالحسین (راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد)، سردار شهید حاج حبیب مظاهری، فرمانده گردان مسلم ابن عقیل لشگر ۲۷ محمد رسول الله، سردار شهید حاج رضا شکری پور فرمانده گردان ۱۵۴ لشگر انصارالحسین، سردار شهید حاج مصطفی طالبی جانشین فرمانده گردان مسلم ابن عقیل لشگر انصارالحسین، مسئول طرح و برنامه لشگر ۴ بعثت، طلبه‌ی شهید، حجت‌الاسلام سید مصطفی الحسینی (سفیر بیداری که عمر کوتاهِ ۲۵ ساله‌ی خود، به ۱۷ کشور برای ترویج اسلام و انقلاب سفر کرد.) و سردار شهید مدافع حرم، علی‌رضا شمسی‌پور، فرمانده گردان قاسم ابن الحسن لشگر انصارالحسین، فرمانده گردان فاطمیون در سوریه ازجمله شهیدانی هستند که در محضر آیت‌الله فاضلیان تلمذ اخلاق کردند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار