نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. مهر 1399 - 8:22   |   کد مطلب: 29047
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر از انجام ۶۰۳ عملیات توسط آتش‌نشانان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر ضمن تبریک هفتم مهرماه به عنوان روز «آتش‌نشانی» اظهار کرد: شعار امسال ما با عنوان «بیاییم با هم آتش کرونا را خاموش کنیم» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان اجرا می‌شود از انجام مانور خودروهای آتش‌نشانی در خیابان‌های اصلی شهر خبر داد و گفت: تقدیر از تعدادی از خانواده شهدا، دیدار با مسوولان و امام جمعه، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش کوه‌پیمایی، تجلیل  از دو بازنشسته آتش‌نشانی، برگزاری تست ورزشی پرسنل عملیاتی سازمان آتش‌نشانی از برنامه‌های این هفته در ملایر است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر با اشاره به فعالیت سه مرکز آتش‌نشانی در خیابان باهنر‌، مرکز بلوار ۱۵ خرداد و شهرک ولیعصر(عج) افزود‍: با توجه به جمعیت و نیاز شهرستان پیگیری یک مرکز آتش‌نشانی دیگر در ملایر نیاز داریم.

وی گفت: طبق استاندارد ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی برای هر ۵۰ هزار نفر، شهرستان ملایر نیازمند چهار ایستگاه است که امیدواریم با پیگیری مسئولان شاهد احداث چهارمین ایستگاه که زمین آن نیز در انتهای بلوار قائم‌مقامی مشخص شده است، باشیم.

روستایی با  اشاره به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی ملایر گفت: قرار است چهار دستگاه خودروی پیشروی آمیکو به تجهیزات ما اضافه شود که سه دستگاه در حال حاضر تجهیز شده و در مانور روز آتش‌نشانی نیز جزو خودروهای این مانور هستند.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودروی آمیکوی دیگر نیز به زودی به تجهیزات آتش‌نشانی شهرستان افزوده خواهد شد در ادامه از تعمیر پمپ‌های آتش‌نشانی خبر داد و گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر و سریعتر به شهروندان تجهیزات به‌روز خدمات‌رسانی را بهتر می‌‌کند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر یک خودروی پشتیبانی را از نیازهای آتش‌نشانی دانست و گفت: با توجه به احداث ساختمان‌های چند طبقه و توسعه روزافزون شهرستان ملایر وجود ماشین‌های نردبان‌دار یکی دیگر از نیازمندی‌های اساسی سازمان آتش‌نشانی این شهر است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان آتشنشانی ملایر در نیمه اول امسال تصریح کرد: در ۶ ماهه امسال ۶۰۳ مورد عملیات توسط آشنشانی ملایر انجام شد.

روستایی تعداد عملیات امداد و نجات را نیز در نیمه نخست امسال ۱۸۱ مورد دانست و افزود: تعداد حریق کلی ۱۱۲ مورد و تعداد حریق جزئی نیز در عملیات‌های آتشنشانی در این مدت ۳۱۰ مورد بوده است.

وی اعزام نیرو برای برنامه‌ها را نیز ۱۵ مورد و صدور گواهی ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی را هشت مورد در نیمه نخست امسال دانست و خاطرنشان کرد: تعداد مصدوم در حوادث ۳۱ مورد و تعداد فوتی نیز ۲۴ مورد، بازدید از ساختمان و تجهیزات ایمنی ۴۰ مورد و تعداد آبرسانی و آبکشی نیز ۳۱ مورد بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار