نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. شهريور 1399 - 8:23   |   کد مطلب: 29019
سیدجواد حسنی با اشاره به برنامه ۲۰۰ عنوان برنامه در ایام هفته دفاع مقدس در ملایر تصریح کرد: این برنامه ها توسط بسیجیان در پایگاه های مقاومت، حوزه ها و اقشار مختلف بسیج و با کمک برخی ادارات شهرستان به مدت یک هفته اجرا می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدجواد حسینی فرمانده سپاه ملایر در نشست خبری ویژه هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه اظهار کرد:در هشت سال دفاع مقدس با وجود قدرت هایی که در برابر ایران اسلامی بودند، رزمندگان ما ایستادگی کردند و پیروزی حق که وعده الهی است، محقق شد.

وی افزود: همانگونه که حاج قاسم سلیمانی بیان کردند دو عامل اصلی در پیروزی دوران دفاع مقدس رهبری دینی و انسان های فداکار بود.

فرمانده سپاه ملایر با بیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند بیان کرد: دفاع مقدس سرمایه بزرگی در کشور است که باید تلاش شده این سرمایه بزرگ نگه داری و به خوبی انتقال داده شود.

وی استفاده از تجارب یادگاران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: برنامه های امسال هفته دفاع مقدس با شعار محوری “ما قوی هستیم” برگزار می شود.

حسینی با اشاره به برنامه ۲۰۰ عنوان برنامه در ایام هفته دفاع مقدس در ملایر تصریح کرد: این برنامه ها توسط بسیجیان در پایگاه های مقاومت، حوزه ها و اقشار مختلف بسیج و با کمک برخی ادارات شهرستان به مدت یک هفته اجرا می شود.

وی به نامگذاری نخستین روز از هفته دفاع مقدس به نام “اقتدار، ولایت مداری و همبستگی ملی” اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه و تجدید بیعت با نماینده رهبر در شهرستان جهت تداوم آرمان های دفاع مقدس توسط پیشکسوتان مهمترین برنامه این روز است.

فرمانده سپاه ملایر با بیان اینکه برنامه های امسال در ملایر متفاوت با برنامه های سال قبل و با محوریت پیشکسوتان جهاد و شهادت و پایگاه های مقاومت برگزار می شود، عنوان کرد: به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس بخش های مختلف شهرستان، نمایش اقتدار در سطح شهر از دیگر برنامه های شاخص روز نخست هفته دفاع مقدس در ملایر است.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته دفاع مقدس به نام “جوانان، سربازان و دانش پژوهی ” نامگذاری شده است، گفت: در این روز برنامه های خاصی برای سربازان تدارک دیده شده است و یک نشست صمیمی با کارآفرینان سطح شهرستان برگزار می شود.

حسینی گفت:” تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری” شعار سومین روز از هفته دفاع مقدس است که برای این روز برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

وی افزود: افتتاح کارگاه اشتغالزایی مروار بافی و سبدبافی و خیاطی در بخش جوکار، افتتاح منازل مددجویان در روستاهای بهاره، دهنو و بلرتو، برگزاری مراسم کمک های مومنانه در جوکار و دیدار با خانواده اهدا کننده عضو از برنامه های شاخص این روز است.

فرمانده سپاه ملایر افتتاح منازل مددجویان در روستای خردمند، برگزاری اردوی جهادی در روستای گرجایی، افتتاح دو منزل در دره چنار ، افتتاح پایگاه در روستای میشن و کلنگ زنی خانه عالم و افتتاح سوله ورزشی روستای پیروز و افتتاح مرکز شبیه ساز تیراندازی از دیگر برنامه های شاخص سومین روز از هفته دفاع مقدس در ملایر عنوان کرد.

وی افزود: در این روز ویزیت رایگان اهالی روستای ازناو، حاجی آباد و قلعه میرفتاح، توزیع چهارصد پک لوازم التحریر، برگزاری سه یادواره آبروی محله و سرکشی از ۴۰ خانواده شهید از دیگر برنامه های شاخص ملایر است.

حسینی به نامگذاری چهارمین روز به نام ” شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان” اشاره کرد و گفت: برگزاری راهپیمایی خانوادگی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان با حضور مسیولین شهرستان و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا از برنامه های شاخص این روز است.

وی گفت: در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس که به نام “معنویت و سلامت” نامگذاری شده مراسم دعای ندبه در مسجد مطهری برگزار می شود.

حسینی تصریح کرد: در صورتی که نماز جمعه برپا شود بسیجیان در این نماز معنوی حاضر شده و سخنرانی پیش از خطبه توسط فرمانده پیشکسوت آقای اسماعیلی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های روز ششم با شعار “رزمندگان پیشکسوتان و زنان، اسوه صبر و مقاومت” برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدای زن در پارک سیفیه، تجلیل از کادر سلامت و روایتگری مجازی از برنامه های شاخص در این روز است.

فرمانده سپاه ملایر به نامگذاری روز هفتم با عنوان ” بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی” اشاره کرد و گفت: در این روز رزمایش طرح ثامن در فضای مجازی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: برنامه های روز هشتم با شعار “فرماندهان حماسه آفرینان” برگزار شده که چندین یادواره آبروی محله در این رو توسط حوزه های مقاومت برگزار میش ود.

حسینی افزود: برنامه ابتکاری “محله های دفاع مقدس” مهمترین برنامه روز آخر هفته دفاع مقدس در ملایر است که کاروانی به صورت سیار در مقابل منزل دو فرمانده دفاع مقدس برنامه هایی برگزار می کند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار