نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. شهريور 1399 - 22:53   |   کد مطلب: 29004
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا سه هزار و ۶۰۰ بسیجی این شهرستان در قالب گروه‌های جهادی در دوره‌های عمومی اختصاصی کمک پرستاری شرکت کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ سرهنگ پاسدار علی بقایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع کرونا و با توجه به اینکه احتمال می‌رفت با تداوم این ویروس نیاز به نیروهایی برای کمک به کادر پرستاری درمانی باشد بسیجیان در دوره‌های بهداشتی درمانی کردند.

وی اضافه کرد: در این راستا ۶۰۰ تن از بسیجیان مرد و زن با کمک بسیج جامعه پزشکی، قرارگاه ناحیه، علوم پزشکی و بیمارستان بعثت در دوره‌های اختصاصی کمک پرستاری، آشنایی با علائم حیاتی بیمار، نحوه امداد رسانی به بیماران و نحوه مراقبت از بیماران حضور یافتند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: علاوه بر این سه هزار بسیجی با حضور در دوره آموزش‌های عمومی درباره بیماری کرونا و چگونگی مقابله با آن را فرا گرفتند که در این طرح علاوه بر برگزاری دوره، بروشورهای حاوی مطالب آموزشی به آنها ارائه شد.

سرهنگ بقایی بیان کرد: قرار بود از توان این تعداد بسیجی در شرایط اضطراری برای کمک به بخش بهداشت و درمان استفاده شود اما تاکنون نیازی به استفاده از ظرفیت این افراد نشده است.

وی اظهار داشت: گروه‌های جهادی در جریان شیوع کرونا در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر و منازل تلاش کرده و نسبت به تهیه آب ژاول و الکل پیشگام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: تلاش برای خودکفایی در تولید ماسک و گان با راه اندازی کارگاه های تولیدی و در مساجد و حسینیه ها، شناسایی نیازمندان برای کمک مومنانه، تکریم و تعظیم شعائر اسلامی با راه اندازی کارناوال‌هایی در مناسبت‌های مذهبی نظیر اعیاد از دیگر برنامه های گروه های جهادی در جریان شیوع کرونا بوده است.

سرهنگ پاسدار بقایی ادامه داد: گروه‌های جهادی در کمک‌های مومنانه خوش درخشیدند و انجام این کار بزرگ جز با روحیه جهادی امکان پذیر نبود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار