نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. شهريور 1399 - 22:47   |   کد مطلب: 29001
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر گفت: شهر ملایر دارای بیش از ۱۲۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب است که از این میزان پنج کیلومتر آن سال گذشته اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعید میرزایی‌سامعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این زمینه ۲۲۵ کیلومتر طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب مورد نیاز شهر ملایر طراحی شده است و نیازمند اقدامات اساسی‌تری در این حوزه هستیم.

وی بیان کرد: به دلیل قدمت و فرسودگی بالای شبکه آبرسانی در برخی از مناطق این شهرستان و ایجاد شکستگی مکرر لوله‌های آب در این نواحی، تعویض لوله‌های فرسوده گام موثری در پیشگیری از هدر رفت آب بود که به همین منظور طی یک‌سال گذشته حدود چهار کیلومتر از شبکه آبرسانی ملایر اصلاح و توسعه داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر تغییر سامانه گندزدایی تمامی شهرهای زیر پوشش به آب ژاول را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: به دلیل ایمنی بیشتر سیستم گندزدایی آب ژاول نسبت به سامانه کُلرزنی، در حال حاضر تمامی شهرهای ملایر به این سامانه تجهیز شده‌اند.

میرزایی‌سامعی ادامه داد: در همین رابطه با جمع‌آوری کپسول‌های کُلرزنی سیستم گندزدایی شهرهای ملایر، سامن، جوکار، زنگنه، ازندریان و اسلامشهر آق‌گل، تمامی سیستم گندزدایی مخازن آب این شهرستان به سامانه آب ژاول تبدیل شد.

وی بیان کرد: با توجه به علوم جدید و اهمیت صحت اطلاعات زیرساخت شرکت آبفای ملایر به عنوان شرکتی پیشرو، نسبت به عملیات پیمایش، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات همچون مشترکان، تاسیسات، شبکه توزیع آب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای ملایر در سیستم جی.آی.اس تحت وب اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر همچنین از اتمام عملیات اجرایی حصارکشی محوطه مخازن ۲۰ هزار متر مکعبی پیرویلان و مخزن زمینی ۲ متر مکعبی مسکن مهر ملایر با فنس و سیم خاردار در راستای حفاظت فیزیکی و نگهداری هر چه بهتر از تاسیسات آبرسانی خبر داد.

میرزایی گفت: در حال حاضر تمام مخازن شهر ملایر فنس‌کشی و حصارکشی شده و از ایمنی خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت در این شرکت اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت بر توجه جدی به انجام خدمات از طریق میز خدمت در راستای ارتقای رضایت‌مندی مردم، دلسوزی، اهتمام، جدیت و سرعت بخشیدن در انجام درخواست‌ها و تقاضاهای مردم و حرکت به سوی ارایه تمامی خدمات به صورت الکترونیکی، میز خدمت راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر افزود: در این راستا فرآیندهای میز خدمت به سه دسته اطلاع‌رسانی، دریافت درخواست و مدارک مورد نیاز و انجام خدمات با هدف دستیابی آسان و سریع شهروندان به خدمات و کسب رضایت‌مندی مراجعان تقسیم و خدمات به خوبی به مردم ارایه می‌شود. 

میرزایی همچنین توسعه مجتمع‌های آبرسانی روستایی را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: این شهرستان با وجود ۲۰۸ روستای دارای سکنه با حدود یکصد هزار نفر جمعیت روستایی، بالاترین تعداد روستا و جمعیت را در سطح استان همدان دارد، اما طی سال‌های گذشته تنها یک مجتمع آبرسانی «دهلق» با جمعیتی حدود هشت هزار نفر در این شهرستان اجرا شده است.

وی تاکید کرد: در همین راستا با توجه به ردیف بودجه مجتمع‌های اولویت‌دار از محل صندوق توسعه ملی، اولویت اصلی آب شرب روستاهای این شهرستان تامین اعتبار، اجرا و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی است که هم اکنون مطالعه و اجرای چهار مجتمع آبرسانی روستایی در این شهرستان در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر ادامه داد: مجتمع آبرسانی روستایی «علی‌آباد دمق_ حسین‌آباد شاملو» یکی از این مجتمع‌ها است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و ۱۱ روستا با ۹ هزار و ۹۶۴ نفر را زیرپوشش دارد.

میرزایی با تاکید بر اینکه تعدادی از این روستاها دارای مشکل کیفیت آب هستند، تکمیل این مجتمع را ضروری دانست و افزود: سال گذشته ۲ حلقه چاه در روستاهای کوسج‌خلیل و زیرآبیه زیرپوشش این مجتمع آبرسانی حفر شد و برای اجرای لوله‌گذاری این مجتمع، پیمانکار مربوطه انتخاب شده است و به‌زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود که به بیش از  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: مجتمع آبرسانی روستاهای حاشیه سد کلان با ۳۲ روستا و ۱۱ هزار و ۴۸۸ نفر جمعیت زیرپوشش مطالعات آن به اتمام رسیده است و در صورت تصویب اعتبار و اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که اجرا و تکمیل این مجتمع نیز حدود ۲۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر گفت: مطالعات ۲ مجتمع آبرسانی کریم‌آباد با ۹ روستا و چهار هزار و ۲۰۸ نفر جمعیت زیرپوشش و ینگی‌کند با هشت روستا و جمعیت ۱۱ هزار و ۶۴۰ نفر نیز به اتمام رسیده است و هر کدام برای اجرا و تکمیل به ترتیب به ۱۵ میلیارد و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

میرزایی همچنین تاکید کرد: مشترکان ملایری می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک به آدرس es.hww.ir و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، تمامی خدمات خود را به صورت غیر حضوری پیگیری و دریافت کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار