نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. شهريور 1399 - 23:43   |   کد مطلب: 28991
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در استان صعودی است و احتمال ایجاد پیک این بیماری در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

به گزارش ملایری‌ها؛ منوچهر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از نیمه دوم شهریور ماه روند ابتلا به ویروس کرونا در استان افزایشی شده و تعداد مراجعه بیماران مشکوک و بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مراودات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی از عوامل افرایش آمار مبتلایان کرونا در استان است،تصریح کرد: رفتن به مسافرت، عادی انگاری شرایط و رفت‌وآمدهای خانوادگی زمینه ساز بروز موج جدیدی از این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه روزانه بین 20 تا 30 مورد بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی می‌شود، اظهار داشت: بیماران در گروه‌های سنی مختلف هستند و حتی شاهد درگیری کودکان هم هستیم.

کرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 441 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: در ماه گذشته تعداد بستری‌ها به کمتر از 300 نفر هم رسیده بود.

 

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای کنترل شرایط و جلوگیری از بروز موج گسترده این بیماری در استان به کار گرفته شده است، افزود: همزمانی شیوع کرونا با بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی، شرایط را سخت تر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه کلید کنترل ویروس کرونا در دستان مردم است، عنوان کرد: هرچه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی بیشتر باشد به شرایط بهتری خواهیم رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار