نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. شهريور 1399 - 14:53   |   کد مطلب: 28920
بازار سهام روند نزولی خود را در روز جاری ادامه داد و شاخص کل بورس افت 52 هزار واحدی را ثبت کرد و حمایت‌هایی که قرار بود 10 روز ادامه داشته باشد فقط در دو روز برقرار بود و به فراموشی سپرده شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ به نقل از دانا؛ بازار سرمایه همچنان بر مدار ربزشی فعالیت خود را ادامه می‌دهد و و در آخرین روز معاملاتی هفته (امروز چهارشنبه) هم قرمز رنگ بود. بازاری که از روز 20 مرداد ماه نزولی شد و این روند تا روز سه‌شنبه گذشته ادامه داشت و دو روز کاری پایان هفته گذشته شاخص رنگ سبز را به خود دید.

بازار سهام در نخست روز کاری هفته بعد از 4 روز تعطیلی (روز دوشنبه) با رشدی حدود 9 هزار واحد سبز پوش ماند ولی ترس و عدم اطمینان از حمایت دولت باعث شد روز گدشته و امروز باز هم منفی شود. کارشناسان عدد یک میلیون و 600 هزار واحد را نقطعه حمایتی (کف) عقبگرد شاخص می‌دانند.

قرمز رنگ بودن بازار سرمایه در حالی است که قیمت سهام شرکت‌ها بین 30 الی 45 درصد کاهش یافت و سهامداران را وارد زیان شدید کرده و قرار بود حقوقی‌ها با خرید روزانه 10 هزار میلیارد تومان در 10 روز از بازار حمایت کنند اما این حمایت جز دو روز ادامه پیدا نکرد و این موضوع باعث ناامیدی سرمایه گذاران بخصوص تازه وارد شده است.

براساس این گزاش، معاملات امروز بورس تهران در حالی به پایان رسید که شاخص کل با 52 هزار و 902 واحد کاهش عدد یک میلیون و 631 هزار و883 واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن هم با 6619 واحد افت به 449 هزار و 374 واحد رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران 13 میلیارد و 87 میلیون سهم و اوراق مالی در 772 هزار نوبت دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از 8 هزار و 135 میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات روز جاری بازار سرمایه (بورس و فرابورس) به بیش از 13 هزار و 519 میلیارد تومان رسید که حاصل تغییر مالکیت 14 میلیارد و 77 میلیون سهم و اوراق مالی است. ارزش معاملات خرد به حدود 7 هزار و 330 میلیارد تومان رسید.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران و پالایش نفت تهران در افت شاخص بیشترین نفت را داشتند.

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو و پالایشگاه نفت تهران نمادهای پر بیننده امروز بورس بودند.

 

 

شاخص کل فرابورس ایران هم با 431 واحد کاهش به ایستگاه 17 هزار و 357 واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز فرابورس با تغییر مالکیت بیش از 989 میلیون سهم و اوراق مالی در قالب 582 هزار نوبت به بیش از 4 هزار و 383 میلیارد تومان رسید.

سنگ آهن گوهر زمین، پتروشمیی ماهرون، پلمیر آریا ساسول، هولدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، ذوب آهن اصفهان، و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند.

نمادهای پر بیننده فرابورس را سرمایه گذاری پویا، بانک دی، ذوب آهن اصفهان، پتروشمی تندگویان پلیمر آریا سوسول، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و صنایع ماشین‌های اداری ایران تشکیل می‌دادند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار