نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. شهريور 1399 - 19:50   |   کد مطلب: 28877
گروه استان‌ها-مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سفر کردن در تعطیلات پیش رو و هرگونه عادی انگاری شرایط سبب بروز موج جدیدی از بیماری کرونا در استان می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ به نقل ازدکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: محرم امسال بخاطر شیوع کرونا و شرایطی که وجود دارد، فعالیت هیئت‌های مذهبی و عزاداری نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است. از مدت‌ها قبل پروتکل‌های بهداشتی مربوط به این ایام از سوی وزارت بهداشت اعلام و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: مراسم‌های عزاداری حسینی در فضاهای باز، با رعایت فاصله اجتماعی، درمدت زمان محدود و با نظارت شدید دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه حرکت دسته‌های عزاداری، ایجاد هرگونه تجمع، توزیع نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع اعلام شده است، گفت: ورود افراد بدون ماسک نیز در هیئت‌های مذهبی ممنوع است.

طاهری با بیان اینکه بیماران زمینه‌ای، بیماران پیوندی، مبتلا به نقص ایمنی، دیابت، فشار خون، سالمندان و مادران باردار به عنوان گروه‌های پرخطر به هیچ عنوان نباید در تجعم‌ها و اماکن شلوغ شرکت کنند، تصریح کرد: سرعت انتقال ویروس کرونا بسیار بالاست و یک بیمار مبتلا می‌تواند افراد زیادی را آلوده کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و 634 نفر از جمعیت شهری و 904 نفر از جمعیت روستایی استان به ویروس کرونا مبتلا شده است، اظهار داشت: وضعیت استان در سطح هشدار است و هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب بروز موج جدیدی از بیماری و افرایش آمار مبتلایان خواهد شد.

بیشتر بخوانید
ابلاغ دستورالعمل محیط زیستی ایام سوگواری محرم به مناطق 22 گانه

عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی برگزار می‌شود

کرج| عزاداران حسینی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سومین شب محرم سوگواری کردند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه مطمئن ترین راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک است، تصریح کرد: در تهیه ماسک حتما به مراکز زیر پوشش و نظارت سازمان صمت مراجعه کرده و از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار