نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. مرداد 1399 - 11:50   |   کد مطلب: 28775
پس از نزدیک به شش ماه تعطیلی نماز جمعه ملایر به دلیل شیوع بیماری کرونا فردا نخستین نماز جمعه ملایر در سال 99 برگزار ی شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ از اوایل اسفند ماه و با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور یکی از تصمیمات اتخاذ شده در ستادملی مقابله با کرونا عدم برگزاری نمازهای جمعه و جماعت بود.

 آخرین نماز جمعه  ملایر در 2 اسفند ماه سال 98 برگزار شد و حال پس از گذشت  5 ماه و 22 روز و تغییر وضعیت کرونا در شهرستان ملایر فردا 24 مرداد ماه نخستین نماز جمعه ملایر برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی بیات مسئول ستاد نماز جمعه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری نماز جمعه در شهرستان تعطیل شده بود.

وی افزود: به مرور از ماه  گذشته نماز جمعه در شهرهای استان برگزار می شد که با توجه به وضعیت قرمز شهرستان ملایر نماز جمعه در این شهر برگزار نمی شد.

مسئول ستاد نماز جمعه ملایر بیان کرد: با توجه به تغییر شرایط شرایط کرونا در ملایر از قرمز به نارنجی نماز جمعه این هفته در ملایر اقامه می شود.
وی گفت: در سایر شهرهای شهرستان شامل  سامن ، ازندریان ، جوکار و اسلامشهر آق گل نیز  به تبع ملایر این هفته نماز جمعه برپا می شود.

حجت الاسلام بیات با دعوت از مومنین ملایری برای حضور در نماز جمعه تصریح کرد: رعایت پروتکل های  و توصیه های بهداشتی در برپایی نماز جمعه الزامی است.

گفتنی است بر اساس اعلام ستاد نماز جمعه استان توصیه می شود افراد سالمند و دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماران قلبی، تنفسی و ... جهت حفظ سلامتی خودشان این هفته در نماز جمعه شرکت نکنند.

همچنین از  از نمازگزاران درخواست شده است که  همراه خود مهر و سجاده شخصی داشته باشند و  از آوردن کودکان به محل برگزاری نماز جمعه خودداری شود.

خودداری از  بردن کفش ها به داخل محل برگزاری نماز جمعه رعایت فاصله صفوف نمازگزاران، خطبه های کوتاه و لغو برنامه های حاشیه نماز جمعه از دیگر توصیه ای ستاد نماز جمعه استان در اقامه نماز جمعه است.

این ستاد از  افراد  درخواست کرده که کسانی که دارای علائم سرماخوردگی جهت حفظ سلامتی نمازگزاران از شرکت در نماز جمعه این هفته خودداری نمایند و  قبل و بعد از حضور در نماز جمعه دست ها بصورت کامل شستشو دهند.

همراه داشتن و استفاده از ماسک هنگام حضور در نماز جمعه نیز اجباری می باشد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار