نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. مرداد 1399 - 23:47   |   کد مطلب: 28758
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان:
برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در همدان ممنوع شد
رییس سازمان تبلیغات اسلامی همدان گفت: امسال به دلیل امکان پذیر نبودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم ویژه شیرخوارگان حسینی و روز سوم عاشورا در استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام محمد هادی نظیری روز یکشنبه در جلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر ضرورت سلامت شهروندان و برگزاری ایام سوگواری محرم، تاکید کرد: برپایی هرگونه خیمه و دسته های عزاداری در خیابان ها ممنوع است.

وی از نیروی انتظامی خواست تا در صورت مشاهده اینگونه خیمه ها، از فعالیت آنها جلوگیری کند و افزود: برگزاری عزاداری محرم در مساجد، تکایا و حسیینه های کوچک ممنوع است و اینگونه مراسم فقط در فضاهای بزرگ و روباز با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه برگزاری دارند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی همدان عنوان کرد: نصب هر گونه تراکت و پارچه نوشته در سطح شهر و روستا از سوی افراد و هیات های مذهبی با هدف اطلاع رسانی عزاداری محرم را که باعث تجمع شهروندان شود، ممنوع است و از فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شهرداری ها می خواهیم تا بر این مورد نظارت داشته باشند.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به فعالیت گروه های سلامت یاران ادامه داد: برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد، تکایا و حسینیه ها و راهنمایی عزاداران درباره چگونگی رعایت دستورالعمل ها و فاصله فیزیکی، سلامت یاران همزمان با ماه محرم در این اماکن و دیگر مکان هایی که مراسم مجاز عزاداری برگزار می شود حضور یابند.

وی تاکید کرد: محرم امسال هرگونه پذیرایی در مراسم عزاداری و یا با برپایی خیمه و چادر در نقاط مختلف شهر و روستا ممنوع است./ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار