نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. مرداد 1399 - 8:18   |   کد مطلب: 28739
نماینده مردم ملایر در مجلس مطرح کرد؛
القا «اثرگذاری تحریم» در دستور کار «جریان تحریف»
حجت الاسلام احد آزادی خواه با بیان اینکه تحلیل های مختلف پیرامون تحریم ها می تواند تحریف در پی داشته باشد گفت: جریان نفاق در تلاش است فرایند تحریم ها را به ضرر ملت ایران جلوه دهد.

به گزارش  ملایری‌ها؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی روز عید سعید قربان به مسئله جدی “تحریف” اشاره کردند که به موازات تحریم ها حرکت کرده و به دنبال ضربه زدن به روحیه مردم است.

رهبر انقلاب در این سخنرانی بیان کردند که “به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق. هدف تحریف دو چیز است: یکی ضربه زدن به روحیه مردم است. یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. پول زیادی هم خرج می‌کنند.” و این سخنان رهبری نشان از اهمیت بالای شناخت موضوع تحریف دارد.

تحریف همواره یکی ازخطوط اصلی دشمنان از گذشته تا کنون بوده که با مراجعه به تاریخ اسلام به خوبی درمی یابیم که تحریف غدیرخم به ماجرای سقیفه ختم شد و تحریف های دیگری که مجال پرداختن به آن ها در این گزارش نیست.

مقام معظم رهبری در این سخنرانی تاکید ویژه ای روی موضوع تحریف داشتند و بیان کردند که تحریم قطعا قابل علاج است و شکست تحریف ها، شکست تحریم ها را در پی دارد.

خبرنگار عصر همدان با توجه به سخنان رهبری و تاکید ایشان بر موضوع تحریف و تحریم با حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشته است که در ادامه می خوانید.

به نظر شما منظور رهبری از جریان تحریف چیست؟

 آزادی خواه: با توجه به این سخنرانی بحث تحریف بیشتر به موضوع تحریم ها و اثرات آن بازمی گردد. در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحریم های ناجوانمردانه، غیر قانونی و ضد حقوق بشرفراوانی از سوی آمریکا به ایران وارد شده است و تحلیل های مختلف به این تحریم ها می تواند تحریف باشد. بیان این مسئله که تحریم ها اقتصاد ایران را فلج کرده است و یا اینکه تحریم ها باعث منزوی شدن ایران شده است و گره زدن هر مشکلی در کشور به موضوع تحریم ها نمونه این تحریف است.

جریانی که پشت سر این تحریف ها است همواره به دنبال ایجاد مشکلات و تضعیف روحیه مردم است و مردم نباید حرف های بی اساس و تهدیدهای غلط و تحریف های رایج در بازار انتشار اخبار نسبت به تحریم های آمریکا به ایران را باور کنند.

جریان نفاق و ضدملت ایران اسلامی که همان جبهه استکبار است در حال تلاش هستند که فرایند تحریم ها را به ضرر ایران جلوه دهند و بگویند ایالات متحده آمریکا در بحث تحریم ها موفق عمل کرد و این درحالی است که این مسئله اصلا واقعیت ندارد.

 چه کسانی به دنبال تحریف انقلاب و تضعیف روحیه مردم هستند؟

آزادی خواه: امروز کسانی به دنبال تحریف هستند که از تنور گرم تحریم های آمریکا علیه ایران برای آنان نانی گرم می شود و آنان کسانی نیستند جز مزدوران داخلی کشور و دولت های سرسپرده که نانشان در دست آمریکا است.

امروز همه دنیا می دانند که ایران به یک قدرت و قطب در منطقه و دنیا تبدیل شده است و جریان تحریف با عناصر داخلی و خارجی به دنبال ضربه زدن به اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی هستند.

 تحریم ها تا چه میزان بر ایران اسلامی اثرگذار بوده است؟

آزادی خواه: اقتصاددانان خارجی و داخلی بر این باورند که هر چند مردم ایران به خاطر تحریم ها دچار فشار زیاد معیشتی هستند و تورم در بازارهای مختلف وجود دارد اما ایران اسلامی توانسته بسیار موفق عمل کند و از تحریم یک فرصت ترقی ایجاد کند.

عقیده من بر این است که بسیاری از التهابات در بازار متاثر از رانت ها، سواستفاده ها، ایجاد بازار سیاه و مدیریت غلط برای از پای درآوردن اقتصاد ایران است که اینها نیز خود به جریان تحریف کمک می کند. علی رغم همه تحریم ها و مشکلات امروز ایران در حال رسیدن به یک اقتصاد ویژه است، روزگاری ایران سه میلیون بشکه نفت به فروش می رساند و قیمت نفت تا ۱۳۰ دلار نیز بالا رفت و اقتصاد ایران صد در صد نفتی بود اما با توجه فرامین رهبری تحریم های آمریکا باعث شده  اقتصاد ما از نفت جدا شود.

چگونه می توان جریان تحریف را شکست داد و وظیفه مردم در قبال این تحریف ها چیست؟

آزادی خواه: ما باید به دنبال ارزآوری از مواردی همچون صادرات محصولات مهم داخلی، اشتغال و ارتباط با کشورهای همسایه و دوست باشیم. فزونی ارتباط با کشورهای دنیا و ایجاد یک اقتصاد آسیایی در تحقق این امر بسیار مهم است. امروز همه چیز فراهم است و می توان اقتصاد خاورمیانه، آسیایی و اسلامی ایجاد و از شرایط سخت کشور عبور کنیم.

در این بین نباید از نقش مردم غافل شد که با تاب آوری حرکت ایران برای تحقق این امر را سرعت بخشیده اند و مسئولین نیز باید جهادی وارد میدان شوند و قطعا از شرایط فعلی عبور می کنیم و این همان شکست تحریف ها و تحریم ها است. مردم نیز نباید گوش به تحریف ها، دروغ ها، بدعت ها و حرف های بی اساس دهند و قطعا به زودی گشایش اقتصادی در کشور رخ می دهد.

امروز ما در حوزه اقتصاد مورد حمله جدی قرار گرفتیم که به لطف خدا در حال عبور از یک گردنه هستیم و هر چند دهک های پایینی جامعه به شدت تحت فشار هستند اما به زودی این تبدیل به یک گشایش، آسایش، رویکرد جدید و تحول اقتصادی خواهد شد و افق روشنی پیش روی جمهوری اسلامی خواهد داشت.

رهبری در این سخنرانی تاکید کرد که شکست تحریف ها، شکست تحریم ها را در پی دارد.به نظر شما سردمداران مبارزه با تحریف چه کسانی هستند؟

آزادی خواه: ایجاد شبکه های قوی مردمی نقشی موثر در شکست تحریف ها دارد. مردم ایران اسلامی هر زمان که نیاز بوده وارد میدان شده اند ما در جریان شهادت سردار سلیمانی به خوبی دیدیم که مردم قدرشناسانه وارد عرصه شدند. در بقیه امور هم همینگونه می تواند باشند. مردم بدانند که امروز نهادهای حاکمیتی مختلف در تلاشند که سلامت مردم را تامین کنند و در موضوع کرونا به خوبی رشادت های کادر درمانی دیده شد.

همه مسئولین در تلاش هستند که نقاط ضعف و فقر را در جامعه از بین ببرند و این اقدامات باید جهادی ادامه پیدا کند. جمعیت نخبگان کشور و رسانه ها نیز باید به صورت جدی وارد مبارزه با موضوع تحریف ها شوند. نقش هنرمندان، روحانیون، مداحان، صاحبان منبرها، ورزشکاران و فرهنگیان در این میان بسیار مهم و اساسی است.

محمد گلمحمدی

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار