نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. مرداد 1399 - 8:10   |   کد مطلب: 28728
بر اساس اطلاعیه دادستان ملایر زمان آغاز خرید بادام تازه 1 شهریور و گردو تازه 20 شهریور است.

به گزارش ملایری‌ها؛ گردو و بادام یکی از محصولات اصلی در شهرستان ملایر است که اواخر فصل تابستان فصل برداشت این دو محصول است .
آغاز برداشت گردو و بادام باعث داغ شدن بازار خرید و فروش خشکبار می شود و افراد زیادی به این شغل فصلی در اواخر تابستان روی می آورند.
یی از مهم ترین مشکلات همزمان با فرا رسیدن فصل برداشت این دو محصول سرقت آنان است که کشاورزان و باغداران را با مشکل مواجه می کند.
دادستانی و نیروی انتظام همه ساله در راستای حل این مشکلات کشاورزان تدابیر مختلفی اتخاذ می کنند که عدم اجازه خرید و فروش این محصولات در زمان مشخص از جمله این تدابیر است.
امسال نیز همچون سال های گذشته دادستانی ملایر با صدور اطلاعیه زمان خرید و فروش این محصولات را مشخص کرد.
بر اساس اطلاعیه دادستان ملایر زمان آغاز خرید بادام 1 شهریور و گردو 20 شهریور است.
اطلاعیه دادستان ملایر بهشرح زیر است:
کلیه‌ی کلانتری‌ها و پاسگاه ‌ها در صورت مشاهده‌ی خرید محصولات باغی(گردو  با پوست سبز تا قبل از ۲۰ شهریور و بادام با پوست سبز تا قبل از ۱ شهریور) نسبت به دستگیری خریدار(کسبه یا دستفروشان) بعنوان معامله کننده‌ی مال مسروقه و جمع‌آوری و ضبط گردوها و بادام‌های خریداری شده اقدام نمایند.

دادستان عمومی شهرستان ملایر

همه ساله یکی از مشکلات اساسی کشاورزان سرقت محصولات کشاورزی است و سارقان یک شب زحمات چندین ساله آنان را به باد می دهند.
مقابله با سارقان محصولات باغی و کشاورزی  از مطالبات اصلی کشاورزان است که در آغاز فصل برداشت محصولات مختلف با آن مواجه هستند.
آغاز فصل برداشت با رشد قارچ گونه دلالان خرید و فروش  محصولات کشاورزی همراه است و بسیاری از این افراد که در طی سال  شغل دیگری دارند، سود این کار سبب می شود به این کار روی آورند و همین امر باعث سوء استفاده سارقان شده و از به راحتی  محصولات سرقتی را  به فروش می رسانند.

امید است مقابله با سارقان و دلالان محصولات کشاورزی فقط محدود به یک اطلاعیه نشود و در عمل شاهد برخورد جدی با  آنان باشیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار