نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1399 - 8:23   |   کد مطلب: 28720
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیش از ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در این استان بر اساس داده‌های آماری بالای ۵۰ سال سن دارند.

به گزارش ملایری‌ها؛ رشید حیدری مقدم در جلسه اعضای ستاد ملی کرونا در همدان اظهار داشت: از نظر فراوانی موارد مثبت کرونا، بیشترین میزان مربوط به تاریخ ۲۷ تیر سالجاری با ۷۰ مورد مثبت و ۱۱۶ مورد بستری است.

وی با بیان اینکه ۲۴ خرداد بیشترین میزان فوتی با ۱۵ نفر ثبت شد، گفت: هم اینک میانگین مرگ روزانه به زیر ۱۰ نفر رسیده و بیشترین میزان ترخیص بیمار نیز ۱۱۹ مورد بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: شهرستان های همدان، ملایر، کبودراهنگ، تویسرکان و بهار هم اینک در شرایط قرمز کرونایی و شهرستان های رزن، نهاوند، فامنین، درگزین و اسدآباد در شرایط زرد هستند.

حیدری مقدم با بیان اینکه شاخص سرایت‌پذیری در همدان به زیر یک یعنی ۹۷ صدم رسیده است ابراز امیدواری کرد: این روند تداوم یابد چرا که در این صورت می‌توان بیماری کرونا را در استان همدان کنترل و مهار کرد.

وی گفت: روند بروز بیماری در افرادی که در تماس نزدیک با بیمار بودند در هفته میانی تیر امسال شرایط خوبی نداشت با این وجود روند به سمت کاهشی در حال پیشروی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره نتایج غربالگری‌ها نیز گفت: ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز ۱۶ ساعته استان غربالگری شدند که نتایج تست ۳۴ درصد مراجعان به این مراکز معادل حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر مثبت شده است.

حیدری مقدم ادامه داد: هماهنگی برای پخش زنده مراسم های عبادی به صورت زنده از سیمای استان به منظور پیشیگری از تجمع عزداران حسینی و اطلاع رسانی به عزاداران، مدیریت نذرها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله پیشنهادها و درخواست های علوم پزشکی همدان است.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان نیز در این جلسه گفت: تجمع در داخل بورس منطقه ای همدان و شلوغی دفاتر پیشخوان یکی از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان بود که به منظور رفع این مشکل با مدیران این ۲ مجموعه نشست‌های تخصصی برگزار و نکات مورد نیاز گوشزد شد.

مهرداد نادری فر اضافه کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت کارتن به دست ها در برخی از نقاط شهر و استان هستیم که باید این موضوع نیز با جدیت پیگیری و رفع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته آزمون دکتری در این استان به خوبی برگزار شد همچنین هماهنگی های لازم برای برگزاری آزمون ارشد در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم، جلساتی در این زمینه برگزار شد و امید میرود تا پیش از رسیدن دستورالعمل ستاد ملی کرونا تصمیمی از سوی دیگر نهادها اتخاذ نشود.

نادری فر بیان کرد: بیش از یک ماه دیگر شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود که ۲۸۰ هزار دانش‌آموز، ۸۰ هزار دانشجو و ۴۰ هزار کارمند فرهنگی فعالیت خود را از سر می گیرند بنابراین تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز این افراد از جمله ماسک ضروری است.

شهردار همدان نیز در این جلسه گفت: گرمخانه شهرداری فعال است و هر شب معتادان و کارتن خواب‌ها در این محل اسکان داده می‌شوند البته پیش از رود به گرمخانه وضعیت ابتلای آنها به کرونا توسط تیم‌های بهداشت و درمان رصد می‌شود.

عباس صوفی افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرم سال و حضور نیافتن برخی کارتن خواب‌ها در گرمخانه، از نیروی انتظامی درخواست می‌شود نسبت به جلب این افراد و هدایت آنها به گرمخانه اقدام کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این نشست گفت: بیشترین میزان مراسم عروسی و عزا در ۲ شهرستان نهاوند و تویسرکان با توجه به نوع بافت فرهنگی برگزار می‌شود بنابراین باید در این شهرستان‌ها نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

سردار مهدی فرجی افزود: به تازگی دادستان نهاوند از برگزاری یک عروسی با یک هزار میهمان جلوگیری کرد و برخی از مراسم‌های عروسی نیز در دقیقه ۹۰ مطلع و از برگزاری آنها با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی جلوگیری شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها مشخص شد که برخی از مطب‌های حاشیه شهر به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما تعدادی نیز مشکلاتی نظیر رعایت نکردن فاصله اجتماعی و حضور همزمان چند بیمار در داخل مطب را داشتند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان درباره وضعیت شرکت ها و کارخانه‌ها نیز گفت: شرکت‌ها دستورالعمل‌ها ابلاغی را به خوبی اجرا کردند و برخی ژل ضدعفونی در اختیار کارگران قرار دادند یا  در ورودی کارخانه تب سنجی می‌کنند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دهم مرداد امسال ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار