نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. مرداد 1399 - 23:57   |   کد مطلب: 28687
حجت الاسلام برقراری گفت: رسانه های دینی باید با توجه بیشتر به مراکز دینی و ترویج ارزش های دین سدی را در راستای خنثی سازی شبهات دشمنان ایجاد کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ «حجت الاسلام محمدباقر برقراری »در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همه ما مسلمان ها نسبت به دین  رسالتی داریم که مهمترین آن امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه ملایر افزود: هر کسی که در کشور اسلامی لباس دین بر تن کرده  می داند که یکی از رسالت‌های بزرگش توجه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و دیگران را به دین دعوت کردن است و در واقع باید گفت که زکات دین منتشر کردن آن است.

 

 امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما باید ترویج دهنده دین مبین اسلام و ادامه دهنده رسالت پیامبرگرامی اسلام باشیم، گفت: نقش رسانه ها در این میان با توجه به رویکرد جامعه بشری در تبیین دین نقشی مهم  و بی بدیل است.

 

 وی با بیان اینکه مردم بخش عمده‌ای از فراغت خود و سیر مطالعاتی خود را امروز در فضای مجازی و رسانه قرار داده اند تصریح کرد: چقدر خوب است که اصول دین ما  بیشتر  به سمت مسائل و برنامه های  تحقیقاتی و  اعتقادی  و پژوهشی برسد و مردم انتشار دین در ابعاد مختلف  را در رسانه ها بیشتر ببینند.

 

 حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه امروز دشمن با تهاجم فرهنگی خود فضای رسانه ای را مورد هجمه قرار داده است و از کانال رسانه وارد شده گفت: مخصوصاً در کشور ما که از طریق فضای مجازی بیش از پیش مورد هجمه قرار گرفته‌ایم.

 وی با بیان اینکه دشمن از راه نظامی و تحریم،  ...... نتوانست بر ما غلبه کند تصریح کرد: طبق احادیث و روایات  که فرموده «دشمن از هر طریقی وارد شود شما هم باید از همان طریق به جنگ دشمن بروید» امروز انتظار می رود که رسانه های ما به ویژه رسانه های ارزشی و دینی در مقابل دشمن مقاومت کنند و مخاطبان خود را در مقابل این هجمه های دشمن تنها نگذارند.

 

امام جمعه ملایر  گفت: امروز رسانه های دینی ما باید استعداد مقابله با مثل و خنثی کردن آثار و برنامه های تبلیغاتی دشمن را داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: جوانانی که امروز در عرصه رسانه وارد می‌شوند باید در زمینه نرم افزاری قدرت بیان و قدرت قلم خود را بالا برده تا بتوانند در این عرصه تاثیر گذار باشند.

 

* نقش مراکز فرهنگی و دینی

 حجت الاسلام برقراری در ادامه با بیان مراکز فرهنگی و دینی نقش مهم و تاثیر گذاری را در نشر دین در جامعه دارند تصریح کرد: امروز رسانه‌های دینی باید مراکز دینی و فرهنگی و  بقاع متبرکه   را به عنوان سکوی پرتاب و پایگاهی مهم  برای مطالب  خود قرار دهند .

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز بیشتر  این مراکز را هدف تبلیغات خود قرار داده‌اند  و در پی شبهه افکنی هستند ،بیان کرد: در واقع رسانه های دینی باید  با توجه بیشتر به مراکز دینی در راستای خنثی سازی شبهه افکنی دشمنان تلاش کنند.

 

وی افزود: در این زمینه نیاز است رسانه‌های دینی با ارتباط مستمر و همه جانبه با مراکز دینی و بقاع متبرکه سخنگوی مراکز دینی باشند و کارکردهای مراکز دینی  را معرفی و نشر دهند.

 

امام جمعه ملایر به نقش مهم و محوری مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد  به عنوان مراکز دینی و مهم و مرکزی برای همه کسانی که اهل دین و عبادت هستند بوده  و پیامبر اسلامی در بدو ورود به مدینه مسجد النبی را بنا کردند و همه امور مهم  را در مساجد برگزار می‌کردند.

 

وی با بیان اینکه امام راحل نیز از مساجد به عنوان سنگر تعبیر فرمودند گفت: با توجه به تعبیر ایشان از مساجد در واقع مساجد  سنگری برای حفظ اعتقادات و  مسائل دین ماست.

 

وی با بیان اینکه حضور ما در مسجد یعنی بندگی خدا و تمرین لبیک گویی به خداست افزود: اگر همین لبیگ گویی حق را  را در همه امور زندگی  داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار