نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. مرداد 1399 - 23:48   |   کد مطلب: 28683
محمود فریدی با بیان اینکه منافقین اهالی اسلام آباد را به عنوان سپر انسانی در جلوی خود حرکت می دادند، گفت: ۲ گردان از لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان در تنگه چهارزبر مستقر بودند و خط اول مقابله با منافقین را تشکیل می دادند.

به گزارش ملایری‌ها؛ پنجم مردادماه یکی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی است که در این روز رزمندگان و نیروهای انقلاب اسلامی ایران موفق به شکست منافقین در تنگه  چهارزبر شدند.

منافقین که با سوء استفاده از شرایط آتش بس و با حمایت کشورهای غربی و دولت وقت عراق و با خیال خام تصرف تهران است از اسلام آباد به سمت کرمانشاه در حرکت بودند در تنگه چهارزبر با هوشیاری رزمندگان اسلام  به زمین گیر شدند.
نقش بی بدیل رستگار ۳۲ انصارالحسین(ع) همدان در عملیات مرصاد بر کسی پوشیده نیست و شهید صیاد شیرازی از حیرت خود در این عملیات سخن گفت و بیان کرد که " این خاکریز را ملائکه زده‌اند و اگر این ملائکه این‌ جا نبودند، منافقان به کرمانشاه می‌رسیدند" محسن رضایی فرمانده وقت سپاه نیز در پیامی بیان کرد که "برادران رزمنده لشكر پيروز 32 انصار الحسين همانند قهرمانان عاشورا با چنان قدرتي در مقابل نيروهاي بعثي و منافق مي جنگيدند و دشمن را تار و مار مي كردند كه گويا، قدرتي الهي به دست مرداني پاك بر سر جنايتكاران باريدن گرفته است."

نقش بی بدیل شهید حاج میرزا سلگی در این عملیات نیز زبانزد خاص و عام است و این فرمانده دلاور نقشی موثر در شکست منافقین در این عملیات داشت.
 محمود فریدی از رزمندگان لشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان در عملیات مرصاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هنگامی که حرف از مرصاد به میان می‌آید نباید نقش سردار سلگی را فراموش کرد.
 وی افزود: ما به همراه جمعی از روحانیان و آیت الله فاضلیان پیش از عملیات مرصاد از ملایر به سمت چارزبر حرکت کردیم که بعداز ظهر آن روز اعلام کردند که عده‌ای از سمت اسلام آباد به طرف مرصاد در حال حرکت هستند.
فریدی افزود: در ابتدا کسی از این حرکت منافقین خبر نداشت و حتی بیان شد که سردار شهید حاج میرزا ساگی که با کرمانشاه در تماس بوده آنها ابتدا حرف او را به شوخی گرفتند و چنین حرکتی را قبول نداشتند.
 وی با بیان اینکه منافقین جنایت های متعددی علیه مردم اسلام آباد و کرند در این عملیات داشتند تصریح کرد: منافقین اهالی اسلام آباد را به عنوان سپر انسانی در جلوی خود حرکت می دادند که این اقدام نهایت شقاوت آنان را می رساند.
فریدی افزود: منافقین آنقدر مغز نیروهای خود را شیر شستشو داده بودند که آنها بدون هیچ پروایی در حال حرکت بودند و خیال خام رسیدن به تهران را داشتند.
 وی با بیان اینکه پس از عملیات مرصاد با چندین ماشین شخصی از مردم است آنها را دیدیم که متاسفانه توسط منافقین کوردل ترور شده بودند، تاکید کرد: منافقین قصد داشتند از فرصت آتش‌بس و توافق ایران سوء استفاده کنند که به یاری خدا هوشیاری رزمندگان اسلام آنان در چهار زبر و مرصاد شکست خوردند.
رزمنده دوران دفاع مقدس همدان سپاه به رشادت های لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) در این عملیات اشاره کرد و گفت: دو گردان لشکر انصارالحسین(ع) در تنگه چارزبرمستقر بودند و خط اول مقابله با منافقین را رزمندگان این لشکر تشکیل می دادند.
وی افزود:  نقش رزمندگان استان همدان در عملیات مرصاد به خوبی مشخص است و رشادت ای رزمندگان این استان برگ زرینی در اتاریخ دوران دفاع مقدس است.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار