نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. مرداد 1399 - 10:55   |   کد مطلب: 28682
هادی بیگی نژاد گفت: وقتی که هواپیمای یک کشور در کشور غیر خودش مورد تجاوز کشوری دیگر قرار می گیرد، با هیچ اصلی سازگار نیست و این حرکت حتی در منطق و سیاست غربی‌ها و خود آمریکایی‌ها تعریف نمی شود.

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در گفتگو با خبرنگار ملایری‌ها  با اشاره به تجاوز دو فروند جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان ایران در آسمان سوریه اظهار کرد: آمریکایی ها با این اقدام نهایت بیشعوری خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه هیچ قاعده و قانونی از این حرکت متجاوزانه حمایت نمی کند؛ تاکید کرد: این اقدام آمریکا مصداق بارز ظلم و حرکت تروریستی بین المللی است.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که هواپیمای یک کشور در کشور غیر خودش مورد تجاوز کشوری دیگر قرار می گیرد، این اقدام با هیچ اصلی سازگار نیست و این حرکت حتی در منطق و سیاست غربی‌ها و خود آمریکایی‌ها تعریف نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عقل سلیمی از این اقدام آمریکا حمایت نمی کند، عنوان کرد: وزارت امور خارجه ایران باید به خوبی به این اقدام آمریکا پاسخ دهند و آبروی آمریکا را با سندهای واضح این حرکت متجاوزانه در مجامع بین المللی ببرد.

بیگی نژاد تاکید کرد: باید به آمریکا پاسخی قاطع داد که دیگر به خود اجازه تکرار چنین رفتارهایی را ندهند.

وی با اشاره به مهمترین انتظارات از جامعه بین المللی در قبال این حرکت آمریکا بیان کرد: از مجامع بین المللی انتظار می رود که با قاعده و قانون خودشان در برابر این اقدام آمریکا عمل کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام آمریکا یک حرکت نظامی علیه غیرنظامیان آن هم در شرایط غیر جنگی بود و کاملا محکوم است.

وی برگزاری دادگاه علیه این اقدام آمریکا را کمترین توقع از مجامع بین المللی دانست و تاکید کرد: دولت و مجلس نیز باید با یک انسجام واحد پاسخی قاطع به این حرکت آمریکا دهند.

بیگی نژاد افزود: این دو نهاد ایران باید جدیت به این مسئله ورود پیدا کنند و طرح شکایت در دادگاه های بین‌المللی علیه این اقدام آمریکا را آماده کند.

وی گفت: جنایات آمریکا در منظقه غرب آسیا تمامی ندارد و هر روز شاهد اقدامات جدیدی علیه بشریت توسط شیطان بزرگ هستیم و باید مسئله خروج آمریکا از عراق با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار