نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مرداد 1399 - 10:59   |   کد مطلب: 28678
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: بر اثر بی‌احتیاطی و سرعت بالای راننده یک دستگاه سواری پژو پارس ۲ عابر پیاده در این شهر جان خود را از دست دادند و راننده این وسیله نقلیه مجروح شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدباقر سلگی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: راننده ۱۹ ساله بدون گواهینامه عصر روز گذشته (جمعه) هنگام تردد در کمربندی «حاج طوسی» واقع در بلوار ۱۵ خرداد دچار سانحه شد.

وی اضافه کرد: راننده این وسیله نقلیه ابتدا با عابر پیاده که در بلوار ۱۵ خرداد در حال تردد بود برخورد کرده سپس وسیله نقلیه به سمت پیاده‌رو منحرف شده و با عابر دیگری برخورد می‌کند که هر ۲ عابر ۳۷ و ۴۲ ساله در دم جان باختند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ادامه داد: این وسیله نقلیه پس از برخورد با این ۲ عابر پیاده واژگون شده و راننده جوان آن نیز مجروح و به مرکز درمانی منتقل شد.

سرهنگ سلگی گفت: کمربندی «حاج طوسی» واقع در بلوار ۱۵ خرداد یکی از مسیرهای پرترافیک و حادثه خیر بوده و سال گذشته نیز در سانحه مشابهی شاهد مرگ عابر پیاده بودیم.

وی افزود: ایمن سازی این مسیر نیازمند نصب چند سرعتکاه برای کاهش سرعت وسایل نقلیه و نصب و راه اندازی پل عابر پیاده برای پیشگیری از تردد عرضی عابران از این جاده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر تاکید کرد: البته رانندگان هم باید بر اساس میزان سرعت پیش بینی شده در تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب شده در حاشیه معابر و جاده تردد کنند تا شاهد بروز سوانح فوتی و جرحی در جاده‌های درون و برون شهری نباشیم.

سرهنگ سلگی گفت: بیشترین میزان سوانح فوتی، جرحی و خسارتی درون شهری ملایر مربوط به بلوارها و کمربندی است چراکه میزان سرعت خودرو در این مسیرها زیاد بوده بنابراین قدرت کنترل خودرو برای راننده هنگام مواجهه با سوانح احتمالی کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار برای کاهش سوانح رانندگی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است در این راستا کارشناسان بر اساس ویژگی راه‌ها  و ضرورت‌ها، توصیه‌ها و هشدارهایی را در قالب تصاویر در تابلو راهنمایی و رانندگی حاشیه معابر و راه‌ها نصب کردند تا راننده با توجه به این تابلوها مسیر مبدا تا مقصد را با ایمنی طی کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار